Men visst låter försämringarna av Plus (inget sätesval, inget Wifi) mycket rimligare ifall det är prep för återinförande av C?
Annars hade skillnaden varit tomt mittsäte, varm mat och "riktiga bestick och glas-glas"?
Tror ni man vågar ta bort lounge-access från Plus?
Nej, det tror jag inte har varit ett prep. Som sagt, om man ska ligga in linje med åtminstone ett av de andra bolagen (KLM) så är det väldigt lite som behövs. Den enda skillnaden är ledigt mittsäte (på flyg som har 3+3 sittning) och glasglas. De främsta raderna har dessutom någon centimeter mer benutrymme. De har också papplåda med förvisso gott innehåll på lite längre flyg, men på korta sträckor är det en liten snackspåse som delas ut. AF har bricka från Stockholm förvisso, men jag vet inte hur deras erbjudande ser ut på de kortare sträckorna.
På KLM ingår inte heller Wifi i business.
Det som är intressant i sammanhanget är ju att både KLM och AF har en högre nivå på servicen i ekonomi än vad SAS har, och bjuder på snacks och är ute med dryckesvagnen. Igår flög jag AMS-LIS och då var det två vändor med dryckesvagnen och två olika snacks, en macka först och en kaka innan landning. Detta kanske sätter press på SAS att förbättra GO också.