Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer?

airac

Medlem
Vore tråkigt om SAS får samma produkt upplägg som AF-KLM. Deras economy flex biljetterna är ofta dyrare än Plus Pro på rutterna där jag har tittat på för resor höst/vinter, för att inte tala om business priserna. Dessutom ingen mattförsäljning i economy på KLM. Balansen av flexibilitet och ombordservice i Plus passar mig väldigt bra. Vi har ju också lite längre till många europeiska resmål än holländarna och fransmannen.

Hachans

Medlem
Steget upp till en business class som är i paritet med KLM är ju inte så långt. Blocka mittsätet, ta 3000 mer betalt per leg och så är det i mål. Lådan finns redan. Ta bort snacksvagnen och inför glasglas.

Klart!

Poängen redovisas ju redan som SAS Business.

airac

Medlem
Steget upp till en business class som är i paritet med KLM är ju inte så långt. Blocka mittsätet, ta 3000 mer betalt per leg och så är det i mål. Lådan finns redan. Ta bort snacksvagnen och inför glasglas.

Klart!

Poängen redovisas ju redan som SAS Business.
Precis, minsta ändring vore att införa garanterat seatblock för biljetter med business bokningsklass

Mikeswede

Medlem
Kanske detta är en av orsakerna till vaför övriga STAR Allinace bolag har unvikit att släppa in SAS på vissa samarbeten. Risken nu är väl att SAS överarbetar det hela. Det räcker ärligt talat med blockerat mittsäte. Tror inte någon völjer Europa business pg av maten hos något bolag.

Scanwing

Medlem
Kul ändå! Även om drömmen hade varit om businessklass i Europa var mer med bättre och bredare stolar. Smart sätt också att höja kabinfaktorn om man tar bort en 8-12st mittsäten per flygningar som blir % genast högre

Gnopps

Medlem
Även om affärsklass såklart är kul så gillar jag Plus:
- Prisvärt, skillnaden mot ekonomi ofta rätt låg
- Bra servering (hellre denna goda låda än fint upplagd minirätt på porslin)
- Betydligt lättare att få godkänt på jobbresor än affärsklass (jämför % passagerare i plus jämfört med konkurrentens affärsklass på samma rutt så ser man lätt att plus är mer populärt)

Om plus tas bort undrar jag i vilken kabin man hamnar då man reser plus interkontinentalt.?

Vill också påminna om att SAS hade tre kabiner inom Europa för cirka 15-20 år sedan: affärsklass, ekonomi plus och ekonomi minus (minns ej deras officiella namn).

Toppen