Gnopps
Medlem
Nej, du efterfrågar en annan sorts jämförelse. Vad jag skrev var tre stickprov vad som händer för en resenär som efterfrågar en flexibel biljett respektive premium-klass.Tror dina jämförelser sviktar.
Nej, du efterfrågar en annan sorts jämförelse. Vad jag skrev var tre stickprov vad som händer för en resenär som efterfrågar en flexibel biljett respektive premium-klass.Tror dina jämförelser sviktar.
1. Man kan inte välja till priority boarding, priority check in eller att välja fritt ur vagnen. Jämförelsen du söker är omöjlig.Tror dina jämförelser sviktar. Vad blir det om du sätter ihop en biljett som liknar dagens Plus? Ta t ex att du väljer ekonomi och lägger till mat, lounge, val av plats, fast track och andra faciliteter?
Hur står sig det mellan den biljetten och dagens Plus?
Sen brukar priserna i Economy vara utan bagage, man måste klicka på economy-alternativet för att få fram alla priser för att kunna se vad det kostar med bagage.
Tror också priserna i kommande business var ännu högre när försäljningen startade 6 maj, så priserna kan ändras.
Skall man vara noggrann så kan du i princip aldrig välja plats vid nödutgång i plus idag och kommer kunna det ännu mindre i business. Så gillar man nödutgång är det ju en uppgradering att byta ner till economy...Välja säte 250 sek (nödutgång)
Just populära avgångar till Spanien har väl rätt stora plus kabiner?Skall man vara noggrann så kan du i princip aldrig välja plats vid nödutgång i plus idag och kommer kunna det ännu mindre i business. Så gillar man nödutgång är det ju en uppgradering att byta ner till economy...
I förra inlägget jämförde jag de lägsta möjliga priserna. Hur ser det istället ut när flyget är fullt? Nedan jämför jag näst högsta bokningsklassen i varje klass (högsta bokningsklassen har ofta speciella priser), dvs. D/M.Jag gjorde några stickprov vad prisskillnaden innebär mellan september och oktober. Priserna nedan är teoretiska priser i O- respektive A-klass, dvs. jag har jämfört vad det lägsta möjliga priset är oavsett vad som faktiskt går att boka.
Men du får nog inse att alla inte vill jämföra ditt exempel med att köpa till alla tjänster. Under forumets snart 15-åriga historia har sådana jämförelser mer eller mindre aldrig efterfrågats, för de är irrelevanta i sammanhanget som avses för denna tråd och de flesta frågeställningar på detta forum.
Man får en mindre väska ombord i kabinen, den klarar man sig några dagar på utan problem. Reste så i torsdags och kom hem lördag kväll utan problem.
Du kan göra samma räkneövning själv efter oktober, jag har redan listar för dig vad allt som ska köpas till kostar.
Jasså, är priserna ännu lägre efter 1 oktober?
Visa bifogad bild 165286
Känns rätt irrelevant att jämföra priser olika veckor då det kan vara kampanj, revenue management som öppnar upp/stänger bokningsklasser osv.
Känns som att du har väldigt dålig koll på hur svenskar flyger till södra spanien om du tror att säsongen börjar i maj.
Jag flyger till AGP och ALC ToR cirka 5 gånger per år, aldrig varit med om en plus kabin som går hela vägen till nödutgångarnaJust populära avgångar till Spanien har väl rätt stora plus kabiner?
Men man kan dra av 100 kronor om man vill välja annat säte förändrar inte något fundamentalt i uträkningen.
OK, läste bara om någon som vid ett lov hade varit med om närmare 15 rader plus. Men det är ju inte standard.Jag flyger till AGP och ALC ToR cirka 5 gånger per år, aldrig varit med om en plus kabin som går hela vägen till nödutgångarna
Jag ser det på vinterhalvåret, helger och dagtid. Någorlunda regelbundet. Vardagar eller udda tider är plus kabinen normal stor.OK, läste bara om någon som vid ett lov hade varit med om närmare 15 rader plus. Men det är ju inte standard.