CPH-HAM borde väl också kunna ligga rätt så bra till, men kanske något längre än ovanstående.Vilka är SAS kortaste internationella rutter enligt tidtabell?
ARN-TKU är 55 min med ATR72, CPH-GOT är 45 min med A320 och 50 min med E195. Nåt jag missat?
Jag borde kanske boka ARN-TKU för att testa C i ATR.![]()
Jo, det tycker ju jag att det skulle vara. Men det blir väl inte fritt säte bredvid, så därför undrar jag vad servicen blir i praktiken. Kan de och vill de ge full business service?Borde väl vara "full" affärsklass? T ex flyger man Stockholm-Trondheim 1h 35m med ATR.
Visa bifogad bild 168190
Skall flyga GOT-CPH den 2a Oktober så får se hur det ser ut då, det står ju som nämnts 45 min i tidtabellen men effektiv tid i luften är knappt 25 min med en A320, speciellt om det blåser från söder både i Göteborg oh Köpenhamn då kan man komma ner i knappt 20 min, taxi är ju inte så långt på Landvetter eller i KöpenhamnGOT-CPH är nog kortaste.
Från SAS sida har man ju gått ut med att det ska vara Business-servering på alla internationella flyg, utan undantag, så då väntar vi med spänning.
Jag minns ett flyg med Lufthansa FRA-STR som är betydligt kortare än cph-got, med full business service på 4 fulla rader business (16 passagerare). Så det går definitivt att göra. Om sas klarar det är en annan fråga - särskilt på dag 2 av det nygamla...Skall flyga GOT-CPH den 2a Oktober så får se hur det ser ut då, det står ju som nämnts 45 min i tidtabellen men effektiv tid i luften är knappt 25 min med en A320, speciellt om det blåser från söder både i Göteborg oh Köpenhamn då kan man komma ner i knappt 20 min, taxi är ju inte så långt på Landvetter eller i Köpenhamn