Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

Tar lite tid innan allt är på plats ;) Misstänker att det ändå tar några timmar /maskin med både fästerna och passbitar under hatthyllorna och sen gardinhållaren i taket. Ovanför dörrarna på hatthyllan ska det även installeras skena till gardinhållaren mm
Ja, jag hade inte varit oroad än. Har sett en några A320NEO som ännu saknar dem förra veckan, och de ska definitivt få dem.

Jag gissar på nej, åtminstone inget märkvärdigt.
Min uppfattning är att målet inte är att maxa antal personer i Business, snarare att få ut så mycket som möjligt av de som sitter där.

Hur ofta ser vi reor i Business inom Europa med AF/KLM?
Aldrig men det går att hitta rimligt prisatta om man är ok med ett byte, vilket man ändå alltid måste var från GOT.
Samma gäller LH, tror nog att SAS kommer prisa ut sig här ganska rejält..

Men, återigen,jag flyger numer bara SAS när jag verkligen är tvungen, läs inrikes och NO.

Det blir nog inga gardiner på ATR maskinerna. Majoriteten går på inrikes och där blir Plus till Premium :)
Till Tallinn är det ATR ganska ofta skulle jag säga. Har också råkat ut för ATR på linjen Stockholm - Trondheim. Frågan är om det går att få till en gardinstång på en ATR?

Till Tallinn är det ATR ganska ofta skulle jag säga. Har också råkat ut för ATR på linjen Stockholm - Trondheim. Frågan är om det går att få till en gardinstång på en ATR?

Ja det är frågan om möjligheten ens finns.

Några ATR maskiner går även för Austrian Airlines och "byts av" med jämna mellanrum - med maskinerna här i Skandinavien. Austrian Airlines har Business class på dessa maskiner men troligen utan gardin.

Frågan är väl vad business faktiskt kommer bestå av på ATR.
Har planen "smart galley" konfigurering? Finns det möjlighet att faktiskt bjuda på en riktig business class service? G
Jag känner inte att gardiner är det viktigaste att få till.

Eller blir det ett undantag, så det typ säljs business men servicen är högst begränsad (jämför som Plus idag på CPH-GDN).

Frågan är väl vad business faktiskt kommer bestå av på ATR.
Har planen "smart galley" konfigurering? Finns det möjlighet att faktiskt bjuda på en riktig business class service? G
Jag känner inte att gardiner är det viktigaste att få till.

Eller blir det ett undantag, så det typ säljs business men servicen är högst begränsad (jämför som Plus idag på CPH-GDN).
Borde väl vara "full" affärsklass? T ex flyger man Stockholm-Trondheim 1h 35m med ATR.

1756990314015.png

Flyger till Almedalen i juni. Då är Premium de första 17 raderna i en A320neo.

Finns ett par avgångar med ATR innan och efter min, då kan man i Premium välja på allt förutom rad 1-2. Go säljs inte längre så antingen är de slutsålda eller så är de främre raderna reserverade till något annat.

Toppen