Ett annat stort problem i deras hantering kring detta och oss som borde anses vara någon form av premiumkunder (även om vi är det via en partner) är ju att de bara tappar bollen och ignorerar oss i långa perioder under pågående ärenden.
Under mina sex månaders erfarenhet med att försöka få allt att funka med matchningen mellan SAS och Scandic så har ju två av de saker som stört mig allra mest (förutom det faktum att det inte funkar) varit att varje gång jag varit i kontakt med Scandic så har jag behövt beskriva hela min situation från början igen (trots att informationen borde finnas i deras ärendehanteringssystem) och sen har det ofta (efter att de försäkrat att ärendet är prioriterat) blivit total radiotystnad i flera veckor och man har behövt påminna ett flertal gånger innan man får någon form av svar.
I december blev jag kontaktad via PM här på forumet av en person som jobbar centralt på Scandic (väljer att inte outa användarnamnet) som bad mig kontakta honom på hans Scandic-mail och beskriva problemet igen och hur jag bemötts av kundservice för att han skulle kunna följa upp detta.
Jag sammanställde alltså ännu en gång hela processen och var väldigt tydligt med att det är just de två ovanstående sakerna som jag stört mig mycket på.
Efter det, återigen total tystnad från honom...
Det faktiska problemet med matchningen har ju blivit löst för mig, så denna person behövde ju inte kontakta mig, men om han nu vill undersöka närmare vad som hänt, så är det väl positivt (och jag övervägde tanken att det var någon form av scam redan innan jag svarade, men hittade honom på linkedin och mailadressen är @scandichotels.com så verkade legit). MEN, om man nu har en kund som är irriterad över att ha behövt beskriva en situation åter och åter igen för att sen bli ignorerad, då kan man ju fundera på om bästa approach verkligen är att be honom beskriva det hela ännu en gång och sedan ignorera honom igen.....