Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Bokade 2 nätter på Scandic genom julkalendern när det skulle ge 3x poängen. Efter vistelsen i början på veckan har bara x1 poäng kommit in på kontot. Någon mer som har samma problem?
Samma problem för mig på två olika bokningar (en tredje väntar jag på att den ska krediteras fortfarande). Det blir att kontakta kundservice och kolla vad som hänt. Ganska väntat ändå...

In och tävla på Instagram! :)

Screenshot_20251221_105228_Instagram.jpg

Följer med spänning!
Tyckte det var lite för dålig information vid bokningstillfället om den här kampanjen och fick en halvdålig magkänsla av att man troligtvis blir blåst. :)
Ska bo en natt i natt så vi får se nästa vecka om 3x trillar in.
Mycket oklart vad jag fick för poäng så har mailat kundtjänst för att reda ut. Fick varken 1x (vanlig) eller 25% (nivå 5) eller 3x (kampanj) utan något i stil med 1.8x ex 650 istället för voucher.

Hej.
Målsättning : Samla Eurobonuspoäng.
Blir det numera mest fördelaktigt att boka Scandic övernattning via Scandic Friends direkt i appen eller boka via SAShemsidan ?

Har en ChatGPT sedan LÅÅÅNG tid där jag matar in vad jag tjänat på en vistelse vs vad den kostar samt hur många poängnätter jag plockat ut till vilket poängpris. Har samma för Strawberry och Best Western också.

Frågade nu helt enkelt vad värdet var och mitt är 0.06kr/poäng.

Skiljer nog för många men har även en för årsavgiften för Amex Elite som för många är dyr nu med sina 7000kr /år men värdet för egen del är 23000kr /år så än så länge får den ligga kvar i plånboken.

Sorry för långt inlägg nästan OT.
intressant!!!
Jag funderar på att byta Amex Premium till Amex Elite. Samlar Eurobonuspoäng. Så tänkte fråga om det är ok att vara lite nyfiken på vad detta är för något där det går att mata in värde för Scandic och Amex Elite ? ( Är tekniskt på nivå ” småskolan”). :).

Bodde i fredags. Inte fått några eurobonus-poäng än och https://sas.scandichotels.com/ har legat nere några dagar nu. Fick ett fint rum iaf!
Kom på att jag ändrat mailadress hos SAS sedan jag länkade ihop mina konton. Detta i ett desperat försök att få inloggningen att fungera till SAS tidigare under hösten när de hade problem med passkeys. Undra om det bidrag till överföring av poäng misslyckades nu?

Hej.
Målsättning : Samla Eurobonuspoäng.
Blir det numera mest fördelaktigt att boka Scandic övernattning via Scandic Friends direkt i appen eller boka via SAShemsidan ?
Att boka direkt via Scandic och därefter växla poängen till SAS ger mest bonuspoäng. Men om du bokar via portalen så får du även nivåpoäng samt längre giltighetstid än växlade poäng (men man kan ju såklart vänta med att växla dom).

Uträkning finns längre bak i tråden:
https://www.first-class.com/forum/threads/sas-och-scandic-ingår-strategiskt-partnerskap.106219/post-1145479

Jag utnyttjade fri frukost idag på Scandic Värtan, blev mycket administration de fylldes i mitt medlemsnummer, slog in beloppet 62kr i datorn det skrevs ut ett kvitto på beloppet som jag fick skriva på, men damen påpekade givits att jag inte skulle debiteras hon sa att det är för att vi skall få betalt från Scandic, är Scandic Värtan ett franchise hotell?

Toppen