Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Frun och jag vill testa skybaren på Scandic CPH Strandpark – de har en tastingmeny (https://www.scandichotels.com/en/hotels/scandic-cph-strandpark/sky-bar) som måste förbokas. Vi ska dit på lördag och som True Friend har jag ju "15% off food on weekends", så jag ringde receptionen för att fråga hur jag får rabatten eftersom bokningen av tastingmenyn sker via dinnerbooking.com inklusive betalning. Men tyvärr gäller inte rabatten i just den restaurangen. Lite besviket ändå…

Frun och jag vill testa skybaren på Scandic CPH Strandpark – de har en tastingmeny (https://www.scandichotels.com/en/hotels/scandic-cph-strandpark/sky-bar) som måste förbokas. Vi ska dit på lördag och som True Friend har jag ju "15% off food on weekends", så jag ringde receptionen för att fråga hur jag får rabatten eftersom bokningen av tastingmenyn sker via dinnerbooking.com inklusive betalning. Men tyvärr gäller inte rabatten i just den restaurangen. Lite besviket ändå…

Jag tog reda på varför - https://www.scandichotels.com/en/scandic-friends/benefits-in-detail står "This benefit is only valid for purchases made at our hotels and does not apply to online bookings. It is valid for breakfast bought at the hotels, but reimbursement for pre-purchased breakfast online will not be provided.". Och eftersom de har gjort så att tastingmenyn bara går att boka online, slipper de på så sätt ge rabatten. Jag trodde ju inte att vänner skulle smyga sig runt avtal på det sättet – men Scandic Friends gör det tydligen :)

Första gången jag nyttjar min förmån på Scandic. Hade tidigt morgonmöte i området så knallade in på Downtown Camper för gratis frulle

20251013_084413.jpg

Jag var där för två veckor sedan och 10:00 stängde frukosten. 10:01 var det tydligt meddelat att det var dags att gå.
På detta temat så upplever jag att Scandic precis som du säger stänger och helst vill att man går innan tiden är slut. Bodde på Scandic Europa och kom ner till frukosten en kvart före stängning, då var redan allt bortplockat.

• Sad
Reactions: hco
På detta temat så upplever jag att Scandic precis som du säger stänger och helst vill att man går innan tiden är slut. Bodde på Scandic Europa och kom ner till frukosten en kvart före stängning, då var redan allt bortplockat.
Olika på olika hotell tror jag. Har utan problem suttit kvar på Continental en halvtimme efter stängning åtminstone ett par gånger. Däremot är det totalt stängt med buffén och även kaffe maskinerna var antingen av eller under rengöring.

Kan det skilja per säsong? Ett Scandic i Gbg hade frukost alla dagar 06-10:30 under sommaren men nu är det bara på helgerna till 10:30 annars 09:00.

Kan det skilja per säsong? Ett Scandic i Gbg hade frukost alla dagar 06-10:30 under sommaren men nu är det bara på helgerna till 10:30 annars 09:00.

Ja, kanske det. Jag kommer ihåg att jag blev väldigt förvånad närmast läste att de hade frukost till 12 alla dagar (har dock aldrig testat på en vardag). Men det kan ju hända att det var så under sommaren men tillbaka till ordinarie tider nu.

Toppen