Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Sökte bonusnatt på Scandic. Noterar att det går att kombinera points + cash :) T,ex bra när det inte finns tillräckligt med poäng på kontot eller om man vill spara en del av sina poäng :)

Screenshot_20250918_160236_Samsung Internet.jpg

Noterat att man skruvat upp priserna på flera hotell i koncernen, redan inflation av scandic-poäng som förs över på SAS?
Min sweetspot Scandic Luleå har gått upp från 10 000 poäng till 15 000 poäng per natt.
Hade en vistelse i Luleå för 10000p för cirka en vecka sedan så höjningen är helt ny. Ser att det fortfarande ligger på 10000p i Gällivare, vilket är riktigt fördelaktigt med tanke på att ett dubbelrum normalt ligger på ca 2500kr/natt där.

Har du fått någon återkoppling från Scandic om detta? (om du nu uppmärksammat dem på problemet).

Jag fick ett nytt mail häromdagen som kom från "Scandic Guestservices" och var ett nytt mail och inte ett svar på något av alla mina mail till kundtjänsten. De skrev att de blivit uppmärksammade på att jag haft problem, undrade om det blivit löst, och bad mig att annars beskriva problemet.

Det är väl bra att någon annan nu tittar på problemet, men jag konstaterade att jag under drygt 4 månader har pratat med dem i telefon i 84 minuter (över 8 samtal) och skickat 15 mail till dem, där jag beskrivit problemet ett flertal gånger, så jag kan ju tycka att de borde kunna se vad problemet är i sina egna system istället för att förvänta sig att jag ska förklara hela problemet igen...
Nåväl, efter en liten rant så beskrev jag hela processen igen, så nu får vi väl se hur länge det tar innan jag får något svar och om de lyckas hitta någon lösning.

I det där nya mailet jag fick, så lovade de ju att om jag återkom med en kort beskrivning av ärendet så skulle de hjälpa mig vidare "så snart som möjligt" och att detta är en fråga som de "prioriterat högt". Jag skrev som sagt var en lång och utförlig beskrivning av problemet (kanske det som var mitt fel när de uttryckligen frågade efter en kort beskrivning...), men sen har det varit total radiotystnad igen. I fredags skrev jag ett till mail och konstaterade att det inte direkt känns som att detta är så högt prioriterat eller att deras "så snart som möjligt" är så snabbt när de inte ens kan återkoppla och visa på att de läst mitt svar efter en vecka. Inte heller det gav någon respons, utan det är fortfarande tyst....

Man blir lite matt....

Edit: @Diamond-in-the-ruff hur har det gått för dig sen du hamnade i samma limbo som jag varit i sen maj? Har något ändrats för dig?

@Thornado
Ingen ändring när det gäller att logga in på Scandics hemsida eller använda Scandics app. Det går fortfarande inte.
SAS hemsida visar däremot korrekt Friends nivå.

Fick liknande mail från "Scandic Guestservices" med frågan om allt nu var löst. Jag svarade också ingående om händelseförloppet. Sedan dess, radiotystnad. Låter det gå en vecka till innan jag puffar på deras uppmärksamhet.

Toppen