Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

När jag försöker matcha får jag bara upp en ruta som säger "Något gick fel, Vi kunde inte länka dina konton just nu. Försök igen senare."
Är det bara jag som får det eller är vi fler som har svårt att lyckas?

Håll oss uppdaterade. Vi är fler som har en matchad period som snart går ut.

Tyckte jag läste någonstans att man behöver kontakta dem separat för ommatchningen, men hittar inte nu var och vad jag läste.

Hade hoppats att det skulle funka att avlänka och länka igen. Men om man gör det så går det inte att länka kontona igen förrän efter 30 dagar...

Hade hoppats att det skulle funka att avlänka och länka igen. Men om man gör det så går det inte att länka kontona igen förrän efter 30 dagar...
Jag har precis samma problem, samma grace period och föll ner nu. Har hela nästa vecka på Scandic, så ska jaga dem för att försöka att lösa det. Återkopplar om jag får tag på någon som kan bistå.

EDIT: talade med kundtjänst. Såväl nivå samt räkneverk står fel för mig (hade förra veckan 40k kvar till loyal friend, och nu i samband med att jag blev nedknuffad i brytet så står det 100k kvar) . De kunde inte manuellt lösa det utan bad mig vänta några dagar och därefter prova att länka genom SAS X Scandic återigen för att se om det då funkar. Då allt var nytt så nämndes att de har mycket barnsjukdomar och att det jobbar febrilt med lösa ut dessa. Jag provar Att jaga dem återigen på Fredag om inget är åtgärdat då.

Last edited:
Intressant. Vart hittar du hur man ger bort Loyal Friend medlemskap som Best Friend? Måste man ringa in?
Jag ringde kundtjänst som ordnade det direkt.

"True Friends (nivå 6) och Best Friends (nivå 7) kan ge bort ett Loyal Friend-medlemskap (nivå 5) som en fin present till någon speciell. (Tidigare var "Ge bort ett Top Level-medlemskap" en förmån exklusivt för Red Level-medlemmar.)"

Jag har precis samma problem, samma grace period och föll ner nu. Har hela nästa vecka på Scandic, så ska jaga dem för att försöka att lösa det. Återkopplar om jag får tag på någon som kan bistå.

EDIT: talade med kundtjänst. Såväl nivå samt räkneverk står fel för mig (hade förra veckan 40k kvar till loyal friend, och nu i samband med att jag blev nedknuffad i brytet så står det 100k kvar) . De kunde inte manuellt lösa det utan bad mig vänta några dagar och därefter prova att länka genom SAS X Scandic återigen för att se om det då funkar. Då allt var nytt så nämndes att de har mycket barnsjukdomar och att det jobbar febrilt med lösa ut dessa. Jag provar Att jaga dem återigen på Fredag om inget är åtgärdat då.

Jag pratade också just med kundtjänst, engelskspråkig medarbetare. Verkade ha totalt noll koll, pratade om att det inte funkade för att kampanjperioden för detta hade tagit slut 25 mars....
Hon skulle hursomhelst skicka det vidare till Eurobonusavdelningen.

EDIT: Är det förresten någon annan som kan logga in på sitt Scandic Friends-konto på hemsidan? Funkar bra i appen, men på hemsidan så går det bra att logga in, men om jag sen försöker komma åt min profil så hamnar jag bara i en evig loop av redirects.
EDIT2: Nu har jag pratat med kundtjänsten hos Scandic också. Hon trodde att problemet kunde bero just på ovanstående krasch av hemsidan för Scandic Friends. De jobbar med felsökning av det, så hon bad mig testa igen när den var igång.

Last edited:
Kanske varit uppe tidigare men detta gör nog även att Scandic Mastercard för vissa kan vara ett bra alternativ till SAS MC (ej Premium) för de som även har behov av hyrbilsförsäkring.

516 kr/år
10.000 välkomst poäng (motsvarande 5.000 EB)
20p/100 kr (motsvarande 10p/kr EB)
Självrisk eliminering hyrbil (ej granskat villkor)

De uppenbara nackdelarna gentemot SAS MC är lägre intjäning utomlands och på köp hos SAS samt kortare giltighetstid på överförda poäng.

Själv kör jag vidare med Amex Elite + SAS MC Premium för 2-4-1, hyrbilsförsäkring och FlyPremium.

Toppen