Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Jag pratade också just med kundtjänst, engelskspråkig medarbetare. Verkade ha totalt noll koll, pratade om att det inte funkade för att kampanjperioden för detta hade tagit slut 25 mars....
Hon skulle hursomhelst skicka det vidare till Eurobonusavdelningen.

EDIT: Är det förresten någon annan som kan logga in på sitt Scandic Friends-konto på hemsidan? Funkar bra i appen, men på hemsidan så går det bra att logga in, men om jag sen försöker komma åt min profil så hamnar jag bara i en evig loop av redirects.
EDIT2: Nu har jag pratat med kundtjänsten hos Scandic också. Hon trodde att problemet kunde bero just på ovanstående krasch av hemsidan för Scandic Friends. De jobbar med felsökning av det, så hon bad mig testa igen när den var igång.
Har ni fått ordning på detta ännu?
Jag har jagat de i två veckor nu - där jag har fått lovat för mig att nu ska det fungera, det ska vara i ordning - de trycker på att kontaktuppgifter måste stämma överens etc etc. Samma resa varje gång jag tar kontakt med de; måste övertyga de om att det inte är fel från min sida och måste ha hänt något under crashen de hade. Går in på sas-kontot, SASxScandic fliken vill att jag länkar. Där får jag meddelandet om att kontolänk redan finns. Dock ingen matchning, ingenting. Inte ens en möjlighet avlänka för att vänta 30 dagar(vilket skulle vara sista utväg). Provar senare från scandics sida, där får jag felmeddelandet att något gick snett. Börjar bli bra uppgiven på detta - då man inte får någon vettig hjälp överhuvudtaget med det - och det verkar onekligen som att de inte tror mig när jag försöker förklara problemet. Får endast generiska svar av de.

Har ni fått ordning på detta ännu?
Jag har jagat de i två veckor nu - där jag har fått lovat för mig att nu ska det fungera, det ska vara i ordning - de trycker på att kontaktuppgifter måste stämma överens etc etc. Samma resa varje gång jag tar kontakt med de; måste övertyga de om att det inte är fel från min sida och måste ha hänt något under crashen de hade. Går in på sas-kontot, SASxScandic fliken vill att jag länkar. Där får jag meddelandet om att kontolänk redan finns. Dock ingen matchning, ingenting. Inte ens en möjlighet avlänka för att vänta 30 dagar(vilket skulle vara sista utväg). Provar senare från scandics sida, där får jag felmeddelandet att något gick snett. Börjar bli bra uppgiven på detta - då man inte får någon vettig hjälp överhuvudtaget med det - och det verkar onekligen som att de inte tror mig när jag försöker förklara problemet. Får endast generiska svar av de.

Nej, jag har ungefär samma erfarenhet som dig (hos mig finns dock möjligheten att avlänka kontot).
Eurobonus-sidan visar att jag är matchad till New Friend och ger numera felmeddelande när jag försöker göra om matchningen (tidigare sa den typ "grattis! du är nu new friend"). Försöker jag visa min konto hos Scandic Friends så får jag antingen felmeddelande eller en oändlig loop av redirects. (Kan någon se sitt konto hos Scandic?)
Eurobonussupporten hänvisar till Scandic och vice versa.

Nej, jag har ungefär samma erfarenhet som dig (hos mig finns dock möjligheten att avlänka kontot).
Eurobonus-sidan visar att jag är matchad till New Friend och ger numera felmeddelande när jag försöker göra om matchningen (tidigare sa den typ "grattis! du är nu new friend"). Försöker jag visa min konto hos Scandic Friends så får jag antingen felmeddelande eller en oändlig loop av redirects. (Kan någon se sitt konto hos Scandic?)
Eurobonussupporten hänvisar till Scandic och vice versa.
Jo, även villkoren säger absolut inget om vilken av de som ansvarar för vad. Vet inte helt hur man ska gå vidare för att få ordning på detta - snacka om att enbart kasta en runt ikring utan något som helst driv att faktiskt se till att få ordning på sakerna.

Screenshot 2025-05-13 101619.png

Kan tilläggas att även mitt poängsaldo har lyckats bli ändrat i denna röra. Där påstår Scandic att det måste vara pga ny medlemsperiod, men efter vad jag förstått är väl en medlemsperiod i 12 mnd, inte 8?...

Kan tilläggas att även mitt poängsaldo har lyckats bli ändrat i denna röra. Där påstår Scandic att det måste vara pga ny medlemsperiod, men efter vad jag förstått är väl en medlemsperiod i 12 mnd, inte 8?...

Kan du faktiskt se ditt poängsaldo hos Scandic? Jag får som sagt var bara fel eller endless loop om jag försöker komma åt min kontosida hos Scandic.

Kan du faktiskt se ditt poängsaldo hos Scandic? Jag får som sagt var bara fel eller endless loop om jag försöker komma åt min kontosida hos Scandic.
Jo den har jag åtminstone kontakt med. Enligt tidigare samtal med Scandic har de pratat om att det inte finns någon länkning hos dem.
Går jag till SAS-sidan får jag också besked om att länka mitt konto, men får "kontot redan länkat" när jag försöker göra den. Sedan tillbaka till "länka konto" sidan igen, ingen indikation på att något har gått genom.

Känns lite som att det skickats en länkningsförfrågan mellan API'erna, men ingen token genererats. SAS apin tror en länkning gjorts, men har inte hänt i verkligheten... Sedan sitter scandic sidan där och fattar ingenting... :rolleyes:

Jag pingade kundtjänst hos både SAS och Scandic igen, och fick nu svar från Scandic:

Scandic skrev:
Vi har haft tekniska utmaningar med medlemmar som har utgångsdatum 30/4 på sitt SAS-medlemsskap. Då ditt ugångsdatum hamnade på 30/4 - 2025 för din scandicmatching så blev du nedgraderad till New Friend det datumet.

Jag kan nu se att systemet har uppdaterat till 30/4 - 2026, du får jättegärna prova på nytt att klicka på matchnings-knappen på dina SAS sidor för att se om det fungerar. Om det fortsätter att strula och du får ett meddelande "Grattis! Du har matchats till nivån New Friend!" får du gärna skicka en skärmdump på detta.

Ber om ursäkt för att detta har blivit lite omständigt för dig,
Jag önskar dig en superfin dag!
Vänliga hälsningar,
NN
Scandic Hotels
[/QUOTE}
Men det funkar ju såklart inte ändå.

Men det funkar ju såklart inte ändå.
Verkar lite som att detta är det genomgående utfallet i den här frågan... Tror de än så länge har sagt 4 eller 5 ggr till mig att "nu ska det fungera"

edit:
Gjorde som dig, och försökte ringa till scandic ännu en gång. Fick som svar att man inte hade information om hur man ska hantera min typ av ärende än, och att man förmodligen kommer få lite mer information nästa vecka kring detta. Så antar att det bara är att smöra in sig med ytterligare en burk tålamod och vänta till nästa vecka innan jag tar kontakt igen för att se om det blivit någon uppdatering kring detta :rolleyes:

Last edited:
Altså, hur gör man för att ge bort ett sånt?

EDIT: Eller vad jag har förstått så kan man bara ge bort sånt om man har tjänat in status själ, inte viva matchning.
Jeg skrev til memberse@scandichotels.com med request om at opgradere en kompis till level 5 (från level 1). De har precist svarat, att det är klart nu.

Jag är level 6 efter EBD match och bor bara 2-3 nätter/år hos Scandic.

Toppen