Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Det stämmer. Det är spendering ex moms som utgör beräkningen för antalet Scandic-poäng. Så om vi leker med tanken att ditt rumspris är 1000 SEK exkl moms så blir det enligt följande:

Visa bifogad bild 164616

Visa bifogad bild 164617

Den kommunicerades här i officiell kanal. :)
Återstår att se när i juni, och vilket år ;-) , konvertering blir möjligt.
Tack för snygg uppställning. Gissar att inte får scandicpoäng när man köper presentkort utan när man utnyttjar dem...

Lyckades matcha på nolltid och blev nu loyal friend hos Scandic. Har ett par jobbresor nu innan sommaren som jag nog ska testa att styra om till Scandic hotell. Dessa kommer troligtvis att bokas via resebyrå, är det något som hindrar medlemsförmånerna eller löser det sig vid incheck om man uppger medlemsnummer eller dylikt?
Sen tolkar jag det som att poängväxling mellan programmen kommer, vet vi om det kommer vara 1:1 eller annat upplägg?
Så länge du bokar ett pris som är lojalitetsberättigat så får du poäng percis som vanligt - uppge medlemsnummer vid ankomst om det inte går via resebyrån - glömmer du det kan du nyttja https://www.scandichotels.se/scandic-friends/hjalp-och-service/saknade-poang

Finns vissa resebyråer (kollar på dig Egencia) som premierar att visa priser de hittar via t.e.x Expedia som inte är lojalitetsberättigade högre än hotellets publika pris trotts att det samma pris (mest troligtvis pga att de tjänar bättre provision via Expedia).

De flesta större företag har även avtalspriser/avtalsrabatter med hotellkedjor i deras resebyråtjänst, och på Scandic de är garanterat lojalitetsgrundande.

Det bästa med den här konverterimgen 1 mot 2 är att den gäller åt andra hållet till samma kurs. Det är alltså inte som alla andra växlingsprogram där man tappar massa på växlingarna. Behöver man boka ett hotellrum så gör man det, och behöver man boka en flygresa så gör man det, utan att behöva gråta över växlingsavgifter.
Om friendspoängen håller på att gå ut kan man förvara de i diamantkontot utan åldersgräns.

Om friendspoängen håller på att gå ut kan man förvara de i diamantkontot utan åldersgräns.

Det stämmer. Det är spendering ex moms som utgör beräkningen för antalet Scandic-poäng. Så om vi leker med tanken att ditt rumspris är 1000 SEK exkl moms så blir det enligt följande:

Visa bifogad bild 164616

Visa bifogad bild 164617

Den kommunicerades här i officiell kanal. :)
Återstår att se när i juni, och vilket år ;-) , konvertering blir möjligt.

Nej men tyvärr så är det inte riktigt så bra, om IT-systemen funkar som dom ska.
Det blir maximalt ett år efter överföring. :-(

Nej men tyvärr så är det inte riktigt så bra, om IT-systemen funkar som dom ska.
Det blir maximalt ett år efter överföring. :-(
Är "poängens befintliga giltighet, eller max ett år". Så går poängen som ska konverteras ut om en månad så kommer de nya poängen också gå ut om en månad - om jag läst rätt.

Är "poängens befintliga giltighet, eller max ett år". Så går poängen som ska konverteras ut om en månad så kommer de nya poängen också gå ut om en månad - om jag läst rätt.

Jag gör samma tolkning. :)

Det blir att vara observant om man gör en konvertering för att boka resa/övernattning långt fram i tiden och i ett sent skede avbokar.

• Gilla
Reactions: hco
Blev intresserad nu när jag kunde matcha mot min SAS and flyta poäng på ett bra sätt. Har en Strawberry bonus bokning i Nyköping som jag tänkte jag kunde byta till Scandic om det fanns ett bra pris.
Det fanns ett bra pris i appen. Men varje gång jag försöker att boka får jag tillbaka att rummet är inte längre tillgänglig. Har startat om appen flera gånger. Varje gång rummet kommer upp till ett bra pris, finns inte när jag försöka boka och den vill att jag ska istället betala 300 kr mer för natten.
Känns som Scandics IT är lika illa som Strawberrys.

Toppen