Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Lyckades matcha på nolltid och blev nu loyal friend hos Scandic. Har ett par jobbresor nu innan sommaren som jag nog ska testa att styra om till Scandic hotell. Dessa kommer troligtvis att bokas via resebyrå, är det något som hindrar medlemsförmånerna eller löser det sig vid incheck om man uppger medlemsnummer eller dylikt?
Sen tolkar jag det som att poängväxling mellan programmen kommer, vet vi om det kommer vara 1:1 eller annat upplägg?

Såg precis den här notisen i Scandics FAQ:

Screenshot_2025-05-03-07-34-27-72_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg

Notera alltså att förnyelse av EB-nivå "inledningsvis" inte leder till att Scandicnivån förnyas.
Mitt medlemsår på SAS har förnyats efter jag matchatde, men står fortsatt som Loyal på scandic. Kan man se utgångsdatum på nivå på scandic? För det här låter som att jag behöver kontakta någon för att mitt förnyade diamond ska trigga ett nytt år på Scandic

Ingen expert på scandicpoäng, men ungefär så ja. Senaste vistelse 1349 spend gav 2408 poäng som då skulle ge 1204 EB poäng.
1:2 siffran har jag bara fått från the internetz så det återstår väl att som om det blir så

Så 1000 kronor spenderat på Scandic skulle ge 1250 EB-poäng plus ytterligare 200 om man betalar med sitt Elite. Låter ju bra.
Det stämmer. Det är spendering ex moms som utgör beräkningen för antalet Scandic-poäng. Så om vi leker med tanken att ditt rumspris är 1000 SEK exkl moms så blir det enligt följande:

scandic_poang.png

Ingen expert på scandicpoäng, men ungefär så ja. Senaste vistelse 1349 spend gav 2408 poäng som då skulle ge 1204 EB poäng.
1:2 siffran har jag bara fått från the internetz så det återstår väl att som om det blir så

1746276618146.png

Den kommunicerades här i officiell kanal. :)
Återstår att se när i juni, och vilket år ;-) , konvertering blir möjligt.

Det bästa med den här konverterimgen 1 mot 2 är att den gäller åt andra hållet till samma kurs. Det är alltså inte som alla andra växlingsprogram där man tappar massa på växlingarna. Behöver man boka ett hotellrum så gör man det, och behöver man boka en flygresa så gör man det, utan att behöva gråta över växlingsavgifter.

Last edited:
Toppen