Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Vill minnas att man tidigare vid höga statusnivåer fick fritt tillträde till gym på Scandic, även om man inte bodde där. Synd att det är borta.
Steka gymkortet och aldrig mer äta frukost hemma. Dreamlife.

Vill minnas att man tidigare vid höga statusnivåer fick fritt tillträde till gym på Scandic, även om man inte bodde där. Synd att det är borta.
Steka gymkortet och aldrig mer äta frukost hemma. Dreamlife.
Scandic börjar ha ett riktigt bra erbjudande för "status gäster"! Jag har tidigare lagt merparten av mina övernattningar hos Strawberry, men som tyvärr totalt tappat det då det gäller medlemsprogramet (är LTP som nyttjas vid enstaka tillfällen).

Det jag saknar hos Scandic som dom tidigare hade är fri Coworking samt fri tillgång till gymmet (även om Scandic oftast inte har dom bästa gymmen). Tar dom tillbaka dessa förmåner är dom svårslagna om man bor mycket i Sverige.

Last edited:
Hur mkt kommer Stordalen (Spenn och Strawberry) tappa på detta som SAS och Scandic kokat ihop? Även om Norwegian och Strawberry börjar med exakt samma statusöverföring...
Bra fråga, i Sverige stort tapp, tror något mindre i Norge de är lokal patrioter, Danmark där är väl Petters jordgubbar så många Finland förmodligen inget SAS är små, Norwegian är större skulle jag gissa men inte så stora att de påverkar marknaden.

Hur mkt kommer Stordalen (Spenn och Strawberry) tappa på detta som SAS och Scandic kokat ihop? Även om Norwegian och Strawberry börjar med exakt samma statusöverföring...
Mot den stora massan kanske man inte tappar så mycket, men i segmentet poäng/mileage junkies, a.k.a vi här på forumet tror jag att många rör sig mot Scandic, inklusive undertecknad. Sedan är ju frågan hur mycket det gör på marginalen.

Toppen