Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Fungerade inte för mig heller när jag initierade från SAS. När jag gjorde samma sak från Scandic fick jag info om att födelsedatum var satt till = 1 jan 1901 i Scandicprofilen. Jag uppdaterade profilen på Scandic och triggade från SAS igen och matchningen gick igenom (EBD).
Där var ursprunget till problemet. Efter att ha ändrat födelsedatumet till korrekt i Scandic-profilen gick det utan problem att länka.
1745946729927.png

Men som sagt, är ju högst upp ändå (bortsett från Pandion).
Samtidigt visar bara SAS hemsida "True Friend" som högsta, inte "Best Friend"
1745947076502.png

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Tackar för påminnelsen (denna tråd).

Tog 20 sekunder att länka och få allt klart och EBG LTG blev nivå 5 LOYAL FRIEND.
Läste inte några villkor eller annat med liten text så hoppas inte alla mina Eurobonuspoäng nu konverteras till några Scandicpoäng (eller tvärtom). :p

Det står under "frågor och svar" på Scandics hemsida att en nedgradering i ett program innebär att man blir det i båda. Så kan jag tappa min guldstatus i EuroBonus om jag inte helt plötsligt börjar tjäna poäng hos Scandic? Eller kan jag endast bli nedgraderad vid nedgradering i EuroBonus-programmet? Jag har länkat via SAS och det är därför jag fått statusen hos Scandic.

Det står under "frågor och svar" på Scandics hemsida att en nedgradering i ett program innebär att man blir det i båda. Så kan jag tappa min guldstatus i EuroBonus om jag inte helt plötsligt börjar tjäna poäng hos Scandic? Eller kan jag endast bli nedgraderad vid nedgradering i EuroBonus-programmet? Jag har länkat via SAS och det är därför jag fått statusen hos Scandic.
Nej, det menas att om du exempelvis är matchad från EBG till Loyal friend, och sedan trillar ner till silver och INTE har uppnått kraven för loyal på Scandic så tappar du den också, SAMT vice versa. Om du uppfyllt de "vanliga" kraven i programmet så blir du naturligtvis inte nedgraderad.

Uppnår du 45.000 level poäng hos SAS (eller LTG) kommer du fortfarande att vara både EBG samt loyal friend på Scandic (matchad) även om du inte bor en natt på Scandic.

Om du inte uppnår 45.000 levelpoäng på SAS (och inte är LTG), men uppnår 100.000 poäng på Scandic kommer du fortfarande att vara Loyal på Scandic samt EBG (matchad) på SAS.

Last edited:
Toppen