Där var ursprunget till problemet. Efter att ha ändrat födelsedatumet till korrekt i Scandic-profilen gick det utan problem att länka.Fungerade inte för mig heller när jag initierade från SAS. När jag gjorde samma sak från Scandic fick jag info om att födelsedatum var satt till = 1 jan 1901 i Scandicprofilen. Jag uppdaterade profilen på Scandic och triggade från SAS igen och matchningen gick igenom (EBD).
För mig är det motsvarande min gamla status, behöver således nå upp till matchad nivå och därefter arbeta vidare mot nästa nivå …så ingen genväg vidare i det avseendet.Hur mycket poäng har ni som blev matchade hos Scandic till nästa nivå enligt hemsidan?
Jag har gästat in min dotter vid ankomst i SAS Lounge i Köpenhamn ankommande på samma flight.En helt annan fråga som numera SAS Diamond medlem. Förmånen att besöka loungen vid ankomst; kan man ta med sig någon in då (som vid avresa) eller gäller det bara mig vid ankomst?
Scandic indikerer att det borde ske inom 24 timmarJag borde trilla över mållinjen i mitten av maj eller så, ska bli spännande att se vad som händer!
Nej, det menas att om du exempelvis är matchad från EBG till Loyal friend, och sedan trillar ner till silver och INTE har uppnått kraven för loyal på Scandic så tappar du den också, SAMT vice versa. Om du uppfyllt de "vanliga" kraven i programmet så blir du naturligtvis inte nedgraderad.Det står under "frågor och svar" på Scandics hemsida att en nedgradering i ett program innebär att man blir det i båda. Så kan jag tappa min guldstatus i EuroBonus om jag inte helt plötsligt börjar tjäna poäng hos Scandic? Eller kan jag endast bli nedgraderad vid nedgradering i EuroBonus-programmet? Jag har länkat via SAS och det är därför jag fått statusen hos Scandic.