Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Är det någon nackdel med att bara klicka igång matchningen? Förlorar man något i något av programmen? Samlar jag fortfarande Scandic poäng när jag bor där? Vad händer med nuvarande Scandic poäng? Står tex att Eurobonusmember kan bo för så lite som 15000 poäng per natt men man ju idag boka för 10000 scandicpoäng.

Är det någon nackdel med att bara klicka igång matchningen? Förlorar man något i något av programmen? Samlar jag fortfarande Scandic poäng när jag bor där? Vad händer med nuvarande Scandic poäng? Står tex att Eurobonusmember kan bo för så lite som 15000 poäng per natt men man ju idag boka för 10000 scandicpoäng.
1 EuroBonus point <=> 2 Scandic Friends points, så växlar man 15 000 får man 3 nätter? :)

Jag bad ChatGPT att göra en bildanalys för att försöka tyda den blurrade bilden. Den förbehöll sig som vanligt för fel, men gav mig i alla fall detta:

I will analyze the image further using image processing techniques to detect the structure and positioning of text. I’ll compare the relative positions of the text on both sides to determine the most likely mapping. Let me process it now.

The bounding box analysis shows clusters of text that indicate a left-to-right alignment between the SAS EuroBonus levels and the Scandic Friends levels. Given this structure, we can infer that:
  1. DIAMOND aligns with BEST FRIEND (both highest tiers).
  2. GOLD aligns with TRUE FRIEND.
  3. SILVER aligns with LOYAL FRIEND.
  4. MEMBER aligns with GOOD FRIEND or NEW FRIEND (the lowest tiers).

Scandic kommer att börja strömlinjeforma sitt program i Europa. Frukost kommer inte att ingå som standard. Frukost kommer ingå för Diamant, vet dock inte om det bara är om man bor eller ej. Snackat med en som har inside.

Last edited:
Scandic kommer att börja strömlinjeforma sitt program i Europa. Frukost kommer inte att ingå som standard. Frukost kommer ingå för Diamant, vet dock inte om det bara är om man bor eller ej. Snackat med en som har inside.

Finnes det noe offentlig om Scandic sine vekstplaner utenfor Norden, jeg la merke til de han noen hotell i Tyskland og Polen?

Japp, de har lagt in ex Borlänge som testhotell där frukost inte ingår.

Toppen