Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Om det är en äkta bild som de har blurrat så tycker jag det ser ut som att det är de fyra lägsta nivåerna man matchas till.

Figuren bredvid EBB har tydligt ett kort ord på första raden, troligen tre bokstäver. Dvs NEW FRIEND
Silver och guld matchas mot en nivå med ett längre ord på första raden, medan diamond matchas mot ett med kortare ord, men inte lika kort som EBB. Alltså GOOD, CLOSE och DEAR (kollar man kerningen på DEAR så blir ordet smalare än de andra 4-bokstavs-orden.)

Visst kan man fantisera om att bredvid Diamond skulle det kunna stå TRUE eller BEST som också ser smalare ut. Men då får man vara lite optimist.

Blir diamond matchat mot DEAR så är det en nivå utan uppgraderingar. Har svårt att tro att många Diamond (som säkerligen har många årliga nätter) tycker det är en imponerande nivå.
Intressanta spaningar. Det som blir lite konstigt är att om Diamant skulle matcha mot Dear Friend är väl att det omvända också ska gälla, men det kanske det inte gör? Det kanske är olika matchningsnivåer åt olika håll? För att Dear Friend (nivå 4 av 7) skulle matchas mot Diamant på SAS låter ju inte så troligt i alla fall.

Last edited:
Jag har väldigt svårt att tro att det är dom fyra lägre nivåerna som räknas mot SAS på det sättet. Det skulle ju innebära att man på mot ca 8-10 övernattningar skulle matchas mot EBD.

Att denna matchning är dubbelriktad (och troligen bestående) kan tala för att nivåerna som man matchas till skulle vara hyfsat ”lagom” och inte för snålt tilltagna, för annars vore det för lätt att få för bra nivå i ena eller andra riktningen, och den ena parten i samarbetet skulle missgynnas.

Med sju nivåer i ena programmet och fyra(ish) i det andra tänker jag att det naturliga då hade kunnat vara att inte matcha mot fyra sekventiella nivåer i Scandic. Men om det hade varit så skulle den blurrade tabellen behöva göras om, så jag gissar ändå på sekventiella nivåer trots allt.

Det skulle vara intressant att kunna se samna blurrade tabell åt andra hållet hos Scandic.

Jag gissar att de behöver täcka alla 7 av deras nivåer... ;)

Många formuleringar tyder på att det är samma tabell åt båda hållen, "equivalent level" t.ex.
Vad jag menar är att SAS bara visar hur deras 4 nivåer matchas hos Scandic. Så det står inte alla 7 Scandic nivåer med i tabellen, bara 4 av dem, och på grund av det vet vi inte vilka Scandic nivåer dem är.

Hos Scandic behöver alla deras 7 nivåer vara med i tabellen (även om vissa matchas till samma nivå hos SAS), så från den skulle vi kunna gissa betydligt bättre hur matchningen går (åt båda håll).

Kan man gissa utifrån växelkursen? Eftersom den är 1:2 så skulle diamant på 90 000 poäng motsvara 180 000 på Scandic, dvs. mellan Loyal och True friend. Guld skulle hamna mellan Dear och Loyal och silver mellan Close och Dear. Sedan kan man ju fundera om man väljer att "avrunda" uppåt eller nedåt. EBB borde ju hamna på New oavsett.

Kan man gissa utifrån växelkursen? Eftersom den är 1:2 så skulle diamant på 90 000 poäng motsvara 180 000 på Scandic, dvs. mellan Loyal och True friend. Guld skulle hamna mellan Dear och Loyal och silver mellan Close och Dear. Sedan kan man ju fundera om man väljer att "avrunda" uppåt eller nedåt. EBB borde ju hamna på New oavsett.
Men då jämför du nivåpoäng men växelkursen är för extrapoäng, så de är inte helt rättvisande.

Många formuleringar tyder på att det är samma tabell åt båda hållen, "equivalent level" t.ex.
Instämmer
Med tanke på vad som krävs (och vad man får) för Eurobonus så gör jag följande gissning baserat på att det i så fall matchas åt båda hållen.

EBS <-> Level 4
EBG <-> Level 5
EBD <-> Level 6

Att man skulle få EBG på Level 4 känns osannolikt då det är rätt enkelt att nå, räcker ju att spendera 12500kr på Scandic.
Att få ihop till EBG kostar betydligt mycket mer. Med tanke på detta kanske man tom kan hoppas på ett snäpp till ;)

Instämmer

Med tanke på vad som krävs (och vad man får) för Eurobonus så gör jag följande gissning baserat på att det i så fall matchas åt båda hållen.

EBS <-> Level 4
EBG <-> Level 5
EBD <-> Level 6

Att man skulle få EBG på Level 4 känns osannolikt då det är rätt enkelt att nå, räcker ju att spendera 12500kr på Scandic.
Att få ihop till EBG kostar betydligt mycket mer. Med tanke på detta kanske man tom kan hoppas på ett snäpp till ;)
Undrar om ett " Scandic EBG" kommer gå mot LTG.

Toppen