Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Kan det vara så illa att tekniken inte är på plats för poäng-växlingen och de vill lansera allt på en och samma gång?

Man minns ju hur lång tid det gick mellan att Anko sa att byte av avgång "snart kommer i appen" och att det fakstiskt hände...
SAS är långsamma. SAS har inte betalat ut bonuspoängen till de flesta som registrerade sig för Miljonpoängkampanjen och flög minst 5 SkyTeam-flygbolag. Och den kampanjen avslutades i december.

SAS är bra för flyg i tid, men annars är de försenade.

... Hade något kommunicerats hade det ju gett incitament att börja samla sas/scandic poäng. Som det är nu står jag och andra och gissar vad som kommer gälla och därför inte vågar skapa status på scandic/SAS. ...
Precis det är nedsidan.
Jag har ett skräp-konto på Scandic, bokar en natt om året max. Sedan i höstas har jag inkluderat Scandic i sökningar för vistelser, men eftersom jag inte vet om "friends with benefits" kommer att bli värdefullt för mig, har det inte blivit fler scandic nätter. Det har funnits bättre alternativ varje gång och risken för att det blir "poäng i sjön" gör att Scandic går bort varje gång.

Intressantast är väl de 4a matchningsnivåerna? Blir det de 4 lägsta nivåerna av 7 på Scandic friends mot EBB. EBS, EBG, EBD eller kan det bli högre?

De skriver ju ”we’ll upgrade your membership to the highest corresponding level”, så man blir ju nyfiken vad de tänker sig att ordet ”highest” betyder i detta sammanhang. Samma mening men utan detta ord hade ju annars varit en naturligare skrivning om de tänkte sig matchning mot lägre nivåer i Scandic.

Intressantast är väl de 4a matchningsnivåerna? Blir det de 4 lägsta nivåerna av 7 på Scandic friends mot EBB. EBS, EBG, EBD eller kan det bli högre?
Jag har väldigt svårt att tro att det är dom fyra lägre nivåerna som räknas mot SAS på det sättet. Det skulle ju innebära att man på mot ca 8-10 övernattningar skulle matchas mot EBD.

Känns väl mer troligt Nivå 7> EBD, Nivå 6 > EBG osv...

Toppen