Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Kan inte fatta varför nedan skrivning inte rullats ut? Det kan ju omöjligen ta 5 månader att fundera ut för dem vad matchen ska innebära. Troligen var det ju redan beslutat när skrivelsen gjordes? Eller sköt de från höften i Oktober och fick kalla fötter?

As an initial phase, status matching between EuroBonus and Scandic Friends, as well as a streamlined point conversion process, will be introduced in the first quarter of 2025

...

As an initial phase, status matching between EuroBonus and Scandic Friends, as well as a streamlined point conversion process, will be introduced in the first quarter of 2025
Kan det vara så illa att tekniken inte är på plats för poäng-växlingen och de vill lansera allt på en och samma gång?

Man minns ju hur lång tid det gick mellan att Anko sa att byte av avgång "snart kommer i appen" och att det fakstiskt hände...

Kan det vara så illa att tekniken inte är på plats för poäng-växlingen och de vill lansera allt på en och samma gång?

Man minns ju hur lång tid det gick mellan att Anko sa att byte av avgång "snart kommer i appen" och att det fakstiskt hände...
Så kan det vara, men hade jag styrt hade jag nog under dessa 5 månader sett till att gå ut med ett datum från när ditt och datt gäller även om det inte är klart idag. Hade något kommunicerats hade det ju gett incitament att börja samla sas/scandic poäng. Som det är nu står jag och andra och gissar vad som kommer gälla och därför inte vågar skapa status på scandic/SAS. Klassiskt exempel på när tänkt goodwill blir marginell badwill.

Så kan det vara, men hade jag styrt hade jag nog under dessa 5 månader sett till att gå ut med ett datum från när ditt och datt gäller även om det inte är klart idag. Hade något kommunicerats hade det ju gett incitament att börja samla sas/scandic poäng. Som det är nu står jag och andra och gissar vad som kommer gälla och därför inte vågar skapa status på scandic/SAS. Klassiskt exempel på när tänkt goodwill blir marginell badwill.
Och hade man inte lyckats hålla datumet så hade man verkat oseriös och opålitlig.
Lose/lose.

Man får hoppas att nya hemsidan kanske också introducerar nåt nytt kring denna.

Rimligtvis presenteras det i samband med nya hemsidan, om nu tidsplanen håller.

Detta visas på den nya sidan under ens profil men är ej klickbar för mer information:
sas-scandic.png

beta.sas.se

Och hade man inte lyckats hålla datumet så hade man verkat oseriös och opålitlig.
Lose/lose.

Man får hoppas att nya hemsidan kanske också introducerar nåt nytt kring denna.
Nja, tiden nu jobbar ju också emot dem nu. Men strunt samma. Man kan säga vad intentionen är och skippa deadlinen. Om det blir matchningen folk tror här eller den snäppet under kommer ju folk försöka jaga status, som det är nu blir det inget jagande alls.

Ser jag till mig själv har jag kanske 30 nätter årligen som jag skulle kunna lägga på Scandic, jag är gold på Hotels, level 0 på Scandic. Med en lanserad match hade jag kunnat börja samla. Men nu? Not so much...

Toppen