Jannes
Medlem
Men det har ju jamats en hel del här om att status-bonusen på nivåpoängen försvann, så det har ju blivit svårare att återuppnå status.Även om jag själv väldigt gärna lättare skulle tjäna ihop till diamant-kortet, tycker jag nivå-poäng för hotellnätter är fel väg att gå. Det klagas redan en hel del på forumet om att status är för lätt att nå, vill då verkligen diamant-medlemmar att det ska bli ännu lättare? Bra behandling på SAS ska väl komma från att man flyger dem, inte genom hyrbilar, hotell, kreditkort (lite bitter för det eftersom jag inte bor i Skandinavien) och liknande - då är vi snart på nivå med de amerikanska programmen där status uppnås mest genom hur mycket man spenderar med kreditkort.
Om nivåpoäng för hotellnätter införs hoppas jag det kommer med ett tak, t ex. max 10000 nivåpoäng per år.
Jag har noll problem med att SAS börjar betona flyglösa sätt att uppnå status, av två orsaker:
-Vi slipper kanske en del mileage runs, som bara är onödiga utsläpp.
-Folk med status som ändå inte flyger är intäkter till SAS som inte proppfyller lounger.
Att få lite guldkant på vardagen för sin årliga långresa tycker jag inte ska kräva 45 ben/p.a. för att man ska vara värd.