Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Även om jag själv väldigt gärna lättare skulle tjäna ihop till diamant-kortet, tycker jag nivå-poäng för hotellnätter är fel väg att gå. Det klagas redan en hel del på forumet om att status är för lätt att nå, vill då verkligen diamant-medlemmar att det ska bli ännu lättare? Bra behandling på SAS ska väl komma från att man flyger dem, inte genom hyrbilar, hotell, kreditkort (lite bitter för det eftersom jag inte bor i Skandinavien :) ) och liknande - då är vi snart på nivå med de amerikanska programmen där status uppnås mest genom hur mycket man spenderar med kreditkort.

Om nivåpoäng för hotellnätter införs hoppas jag det kommer med ett tak, t ex. max 10000 nivåpoäng per år.
Men det har ju jamats en hel del här om att status-bonusen på nivåpoängen försvann, så det har ju blivit svårare att återuppnå status. ;)

Jag har noll problem med att SAS börjar betona flyglösa sätt att uppnå status, av två orsaker:
-Vi slipper kanske en del mileage runs, som bara är onödiga utsläpp.
-Folk med status som ändå inte flyger är intäkter till SAS som inte proppfyller lounger.

Att få lite guldkant på vardagen för sin årliga långresa tycker jag inte ska kräva 45 ben/p.a. för att man ska vara värd.

@Gnopps säg inte så :) Jag saknar mina 500baspoäng bedruns för att nå högsta statusen EBG med 70000p på den tiden. Med motsvarande intjäning nu går det alltså att ligga sig tlll EBD med 180nätter. Varannan natt under året på Scandics hotell. :) Skulle inte tro det, men däremot den morot som behövs för oss att byta huvudprogram.

Nu börjar utökade samarbetet synas :)

Nu finns det betydligt bättre erbjudande med EuroBonus poäng på Scandic hotell. Såklart skillnad om du vill boka specifika rums kategorier men med "SAS EuroBonus best deal" kan du nu hittat rum mitt i Stockholm city för 15 000 - 20 000 poäng/natt. Tidigare låg priserna i Stockholm city med Scandic på 50 -, 60-, 70 000 poäng/natt.

Poäng exempel nedan: 9-10 december :)

Screenshot_20241112_182837_Samsung Internet.jpg

Jag väntar på den omtalade matchen. Jag frågade kundtjänst om de var villiga att matcha Strawberry. De var inte imponerade av status eller historik hos jordgubben, men kund tänka sig att undersöka saken om jag gav de detaljer på framtida planer inkl årliga nätter och vilka Scandic jag räknade att boka med.

Fair enough men det kändes inte som att det skulle vara hyfsat jobb med att samla ihop framtida planer utan att det skulle ge jättebra resultat.
Litar alltså just nu mer på det sas ledningen hintat och hajpat.

Får jag fråga antalet nätter Ni har? Klart de är tveksamma om Ni snittar lågt.
Jag hade 22 nätter på 5 månader i jordgubbe-historiken, dvs om man drar ut linjen ca 50/år. Till det skulle man kunna lägga 10-15 Hilton nätter. Men min observation var bara den att de verkade inte intresserade av historik alls.
Min arbetsgivare har inget avtal med Scandic (eller någon annan kedja ) och jag har svårt att namnge vilka hotell som jag skulle bo på framöver. Därav min bedömning att utfallet skulle bli sämre den här vägen än att vänta på SAS-samarbetet.

Det här var frågorna. 1 och 2 hade de ju redan svar på.
1. Hur många nätter bor du idag på hotell totalt?
2. Vilka hotell bor du på idag?
3. Vilka Scandic -hotell ser du som du skulle vilja byta till?
4. Hur många nätter av ditt totala antal nätter uppskattar du att bo på Scandic per år?
5. Vilket företag arbetar du för och har ni företagsavtal med oss? Återkoppla gärna med er avtalskod för företagspriser (börjar med ett D) om ni har.

Toppen