Nästa lilla tekniska vurpa:
Behövde boka ett hotellrum, och övervägde flytta poäng från EB till Scandic. Noterade dock att det även gick att spendera EB-poäng direkt via sas.scandichotels.com för samma pris (dock verkar tillgängligheten vara bättre med Scandicpoäng?).
Så jag valde datum, hotell och rum, och fyller i allt. Är då loggad in via SAS, inte Scandic.
Får ett felmeddelande. Ingen bekräftelse i webbläsaren, ingenting i mejlen. "Tjaha, så bra gick det, får testa nåt annat".
Men noterar då att jag har en EB-transaktion med hotellnamn och datum i min EB-profil, -17500 poäng. (PS. Jag vet att värdet är so-so på detta, behöver inte påpekas).
Väntar in vardag, och ringer Scandic. Några gånger ber den trevliga killen mig att hänga kvar medan han kollar, men de hittar ingen bokning, inget spår alls.
Ber mig ringa SAS Kundservice.
Ringer SAS. Tyvärr inget de kan göra på Diamond telefonservicen, utan den måste Eurobonus-teamet ta. Jag bekräftar mejl-adressen med kundservice och tackar för mig.
Har fått bekräftat att ett ärende är skapat, men väntar nu med spänning hur länge mina poäng ska vara borta....
Lärdom? Flytta poängen verkar stabilare än att boka Scandic med EB, ifall det går fel. Då ska det iaf finnas ett spår att du försökt boka med Scandicpoäng, och de kan rätta saken internt.