Ja och då står det grattis du har uppgraderats från Eurobonus Gold till Eurobonus Diamond.Har du testat att förnya länkningen via SAS hemsida?
Ja och då står det grattis du har uppgraderats från Eurobonus Gold till Eurobonus Diamond.Har du testat att förnya länkningen via SAS hemsida?
På Scandics medlemssidor har jag nedgraderats till nivå 4. Deras system tror jag är EBB nu.Det är värt att testa, men där finns ett problem mellan Scandics interna system, som blir tydligt just i situationen när EB-statusen förnyas.
Om jag gissar så triggar förnyelsen på EB-sidan att statusen i Scandic går ner och sedan upp igen. Det klarar Scandics medlemsssystem och allt ser normalt ut i mina sidor. Men det propageras inte korrekt till det system som hotellen jobbar i. Dit kommer nedgraderingen men inte uppgraderingen.
Om det är det som hänt här vet jag inte, men då är lösningen att be kundtjänsten att verkligen gå in och kolla hur ens status ser ut i det system som hotellen jobbar i. Då uptäcker de diffen och kan manuellt uppgradera en där.
testa och länka igen, det kanske löser problemet?På Scandics medlemssidor har jag nedgraderats till nivå 4. Deras system tror jag är EBB nu.
Hade hoppats de kunde lösa det. Avlänkar man sitt konto måste man vänta 30 dagar innan man kan länka igen.testa och länka igen, det kanske löser problemet?
Förlåt för sent svar, för min del är det det förstnämnda. På Scandics hemsida har jag alltså haft fel statusnivå båda gångerna. Det jag fått höra från kundtjänst på telefon när de fixat felet är att det kan ta ett tag (nån timme har jag för mig att han sa) innan det syns hos hotellet, och då lägger de in en kommentar så att hotellet ser och kan agera rätt.Ja, väldigt trist.
Har din status så som du ser den på scandichotels.com åkt ner eller är det bara hotellen som ser en lägre status?
Jag har haft det sistnämnda, dvs man har ingen indikation på problem innan man checkar in. Det är någon synk mellan interna system som inte fungerar. Jag gissar att så länge folk fortsätter att rapportera att statusen inte håller så behöver man ringa inför varje vistelse.![]()
Jag tänker att det ändå är ganska rimligt. Företagspriset brukar, lite beroende på upplägg, vara rätt generöst för avbokning och inkluderar frukost. Medlemspriset kan vara lite bättre men det brukar inte vara många kronor och företagsavtalet bygger ju på att det snurrar volym för att kunna få bättre villkor.God morgon,
Jag har hittat en dålig sak med Scandic nu. Bokats många nätter men nästan alla blir avvisade av Refunder då jag bokar med företagsavtal. Nu är cashbacken väldigt låg, men ändå lite irriterande då jag ofta betalar mer (!) än med vanliga medlemspriset!