PRJml2ENIpiC1e3L
Medlem
Automatisk förlängning av status hos Scandic verkar ha funkat fint för mig då den idag förlängdes från att gå ut 31 januari 2026 till 31 januari 2027.
Jag skulle rekommendera alla som upplever detta problem att maila till [email protected] och framföra det så kanske vi får till någon ändring.Hade en vistelse i Trollhättan för ett tag sedan och som nivå 5 matchat från EBG när man bokar står det ju att inte lägga till frukost utan säga till vid incheckning för att nyttja 2-för-1-förmånen.
Om jag hade lagt till det direkt vid bokning: 99/person, totalt 198.
Efter bokningen och inför stay fick jag flera påminnelser om att lägga till frukost, då för 129/person, totalt 258.
När jag checkade in så berättade jag att jag gjort som det stod och ville lägga till frukost. Då kunde hon inte lägga till det utan sa att jag var tvungen att komma ner innan jag gick till frukosten och köpa till det för respektive dag. Nu bodde vi bara 1 natt så låt gå men otroligt osmidigt om man bor flera nätter och dessutom få 1 kvitto per dag (om man ska redovisa det).
Dagen efter går jag ner till receptionen och får berätta hela storyn igen och hon jag pratar med får fråga sin kollega. Till slut räcker de fram kortautomaten där det står 179... Eftersom detta då inte kommer ge Scandic-poäng heller blir "förmånen" i praktiken värd 0 och dessutom en del extra jobb.
Jag berättar att det var ett helt annat pris när jag bokade och får då svaret att det bara gäller förbokning. När jag återigen förklarar att jag ville förboka men inte kunde så börjar de knappra lite på skärmen och till slut räcker de fram kortautomaten där det står 33 kronor :O Jag blippar och får ett kvitto som jag visar upp på frukosten och alla är nöjda! Vet inte var de 33 kronorna kom ifrån men kändes som de inte kunde knappa in ett manuellt belopp utan var tvungna att välja något slags "frukost-item" i kassasystemet..
Hade jag fått välja mellan allt det här strulet men till slut bara betala 33 eller kunna boka online för 99 så hade jag definitivt valt det senare! Vad jag läst i tråden så är det väldigt olika hantering av olika hotell (och säkert olika inom samma hotell) men otroligt tröttsamt med så varierande och att man måste "tjata" till sig förmånerna som är väldigt tydliga.
SAS status ger väl inget utan att man har ett Scandic-medlemskap som kopplats.Är ingen frekvent Scandickund men har en kommande resa då jag kommer behöva boka Scandic en vecka.
84 sidor i tråden... Vad gäller som EBG och helt utan ens medlemskap på Scandic?
Lysande. Perfekt länk!SAS status ger väl inget utan att man har ett Scandic-medlemskap som kopplats.
Sen kan man läsa här: https://www.sas.se/eurobonus/partners/hotell/scandic
Varsågod, skrev "SAS Scandic" i Googles sökfält och det funkade som att året vore 2010. Magiskt, rekommenderar varmt.Lysande. Perfekt länk!
Tack!
Jag är EBG men kommer nog inte kunna behålla det på flyg i år. Jag har dock en 80k Scandic poäng. Kan jag bara fylla på 20k till från EuroBonus för att komma upp i 100k och nivå 5 så matchar de ett EBG åt mig, eller måste det vara poäng jag fått på vistelser på hotellen?