Jag pratade med Amex kundtjänst idag för att få klarhet i när jag skall passera 150.000 kr nivån. Jag har legat och hållt på detta i ett halvår för att få min vaucher så sent som möjligt. Enligt kundtjänst kunde jag passera denna summa idag och då få en voucher med nya förmånerna med *A. Den skulle då gälla från 1 nov till dec 2015.
Om jag ville ha Elite nivå så var det bara att beställa ett sådant kort, ingen får någon särskild invitation för detta kort utav verkar vara fritt för alla efter sedvanlig kreditprövning.
Jag har förra månaden betalt årsavgiften på 1000 kr på mitt nuvarande kort och den dras av, med undantag för de månader jag använt kortet, om jag skaffar ett Elite kort.
Om jag nu skaffar ett Elite kort blir det inte förrän i April då mitt Eurobonuskort har sin brytpunkt för nytt år.
Helt klart en bra förbättring av förmånerna. Jag kommer att göra mej av med BA Visa kort senare efter att ha lyckats komma upp i deras 200.000 kr. Det är ju bättre att få dessa på Amex framöver med nya förmånerna.
Det skall bli intressant att se hur utbudet kommer att vara på de andra flygbolagen när det ör dags att beställa biljett. Möjligheten till nya resmål blir ju enormt mycket större.