Senaste nytt

SAS - Nytt high speed WiFi från Starlink 2025

Jag klickade som en galning på "Connect", både i Safari och Chrome på iPhone, i 30 minuter. Tillslut fungerande det.
På ett flyg för något år sedan (A330) så fungerade inte instruktionerna (saswifi.com eller vad det var), men om man skrev in en annan portal direkt i webbläsaren fungerade det att ansluta. Jag minns inte portalens address, det var något å still med lh-wifi.com eller så. Spelade egentligen inte så stor roll för interenetet var så slött att det i praktiken var obrukbart.

På ett flyg för något år sedan (A330) så fungerade inte instruktionerna (saswifi.com eller vad det var), men om man skrev in en annan portal direkt i webbläsaren fungerade det att ansluta. Jag minns inte portalens address, det var något å still med lh-wifi.com eller så. Spelade egentligen inte så stor roll för interenetet var så slött att det i praktiken var obrukbart.
På long haul flyg har wifilh.flysas.net räddat mig många gånger när vanliga instruktionerna inte fungerar

Ohlala, flygdag den 24/3 så får man hoppas att man träffar rätt plan.

Vilka plan är det som har starlink config just nu?

Det är tyvärr inte lätt att veta. Det snurrar in A320Neo maskiner till Stavanger varje natt. En del stannar någon dag - förhoppningsvis får dessa Starlink.

Var väl sagt att Starlink aktiveras när runt 10 maskiner fått utrustningen. Täckningen av flottan kommer således successivt.

Försöker hålla lite koll på installationen även om det inte är det lättaste.

Ni får ta denna lista med en nypa salt men dessa maskiner har med stor sannolikhet fått Starlink utrustningen (kan även missat någon)

SE-ROM
LN-RGM
SE-ROP
LN-RGN
SE-ROX
SE-RZY
SE-ROT
SE-DOX
SE-ROK

SE-ROE är just nu på längre stopp i Stavanger.

Sista tre veckorna verkar man fått bättre fart på installationen :)

Försöker hålla lite koll på installationen även om det inte är det lättaste.

Ni får ta denna lista med en nypa salt men dessa maskiner har med stor sannolikhet fått Starlink utrustningen (kan även missat någon)

SE-ROM
LN-RGM
SE-ROP
LN-RGN
SE-ROX
SE-RZY
SE-ROT
SE-DOX
SE-ROK

SE-ROE är just nu på längre stopp i Stavanger.

Sista tre veckorna verkar man fått bättre fart på installationen :)
Snygg sammanställning!

Jag kan bekräfta att SE-DOX har nytt internet. Jag åkte den här om dagen. I appen stod det att det skulle finnas höghastighetsinternet men det var inget aktiverat väl ombord. När jag klev av noterade jag den mindre satellit-burken på taket också.

Toppen