ExecExplorer
Medlem
Som jag har förstått det är det ett krav från Starlink att det ska vara gratis.
Kort svar: stämmerSom jag har förstått det är det ett krav från Starlink att det ska vara gratis.
Riktigt dåligt att köra värsta lanseringen och sen bara slå av det. Isåfall måste man ju vara tydlig med att det bara är ett test och att starten sker senare. Sa dom inte typ att det kommer vara igång from ”nästa vecka” eller något sånt?Flög med SE-ROM idag. Starlink var inte aktiverat, och kabinpersonalen uppgav att tjänsten ännu inte var i bruk för resenärer.
Har de ens sagt att det är aktivt eller igång, mer än att de gjorde en jippo/reklam flight med det?Riktigt dåligt att köra värsta lanseringen och sen bara slå av det. Isåfall måste man ju vara tydlig med att det bara är ett test och att starten sker senare. Sa dom inte typ att det kommer vara igång from ”nästa vecka” eller något sånt?
Riktigt dåligt att köra värsta lanseringen och sen bara slå av det. Isåfall måste man ju vara tydlig med att det bara är ett test och att starten sker senare. Sa dom inte typ att det kommer vara igång from ”nästa vecka” eller något sånt?
På min senaste flight fick jag också meddelandet att om det gamla wifi av någon anledning inte fungerar så kommer man inte ens försöka att fixa det utan bara vänta på starlink. Så då spelar gratis mindre roll.De har nämnt att utrustningen ska aktiveras när ett antal maskiner har fått utrustningen. Tror Anko nämnde ca 10 maskiner i en intervju.
När Starlink aktiveras så blir det gamla wifi systemet också gratis för alla Eurobonus medlemmar.
På min senaste flight fick jag också meddelandet att om det gamla wifi av någon anledning inte fungerar så kommer man inte ens försöka att fixa det utan bara vänta på starlink. Så då spelar gratis mindre roll.
Där att vara tydlig så var det alltså den info som purser på flyget fick från kapten, när det inte fungerade. Det är många lager mellan det och de som faktiskt sätter policyn, vilket bör tas i beaktande när man värderar trovärdigheten I informationen.
Kan man göra en sådan omflytt så är det såklart bra. Men jag misstänker att man gör starlink-installationen vid samma tillfälle som man ändå har något annat schemalagt på maskinen, och då blir det snabbt kaos om man ska flytta runt i schemat. Men det är en ren gissning.Det låter väl förvisso hyfsat rimligt att man inte lägger några större pengar på att felsöka och fixa något som ändå inom kort ska tas ur drift.
Nu vet jag inte hur flexibel schemaläggningen är när det gäller vilken ordning Starlink installeras på de olika planen, men det bästa vore ju om plan som har problem med nuvarande lösning kunde bumpas upp och bli prioriterade för att få Starlink.