Senaste nytt

SAS - Nytt high speed WiFi från Starlink 2025

Följer en flygintresserad på Instagram. Han flög idag med SE-ROM. Tyvärr inget Starlink aktiverat ännu.

Uppgifter på annat flygforum gör gällande att SE-ROP i detta nu får nya utrustningen installerad i Stavanger. Nästa maskin på tur ska sedan vara LN-RGN - som ikväll landat i Stavanger.

SE-ROP efter 4-5 dagar i SVG nu med Starlink-antenner. Går som SK1410 från CPH till ARN nu.

Om det fungerar? Snart vet vi.

Attachments

• IMG_8741.jpeg
    IMG_8741.jpeg
    394,6 KB · Visningar: 82
Någon som kan förklara syftet med att inte låta det vara på direkt efter installation? Sparar dom pengar i avgifter till Starlink?
Säkerligen det + vänta på att tillräckligt många plan har det så man kan göra en ordentlig launch med pressmeddelande etc utan att folk kissar på sig för ”det finns ALDRIG då när jag flyger och vet du vem jag är”? ;)
Jag tror helt enkelt man vill ha en stor grej av starten, och att sannolikheten att få Wifi är större än att inte få det. De har väl sagts att även gamla Wifit ska bli gratis när man väl lanserar Starlink, så är ju en direkt kostnadsfråga om man håller sig till sina löften.

CPH-ATL 27 feb (LN-RKR) och ATL-CPH 2 mar (SE-REH) saknade helt WIFi.

LN-RKR har gamla wifi systemet installerat och SE-REH är den ända långdistansmaskinen som inte har något wifi installerat.

Långdistansmaskinerna kommer få Starlink men först kommer A320Neo flottan utrustas.

Toppen