A
Aurora
Guest
Du tjänar inga pengar alls om du erbjuder en dålig produkt.
Ah, men da er det jo klart, SAS erbjuder et bra produkt i dagsläget, siden de tjener penger igjen for første gang på ganske lenge
Du tjänar inga pengar alls om du erbjuder en dålig produkt.
Frågan handlar om hur SAS skall hävda sig framöver och inte deras nuvarande resultat som de facto är historia. Det gäller att erbjuda en produkt till ett pris som marknaden är beredd att betala för. Då kan man differentiera sig mot konkurrenterna på olika sätt tex genom att höja ombordupplevelsen. Marknadsekonomi kallas det för.Ah, men da er det jo klart, SAS erbjuder et bra produkt i dagsläget, siden de tjener penger igjen for første gang på ganske lenge![]()
Frågan handlar om hur SAS skall hävda sig framöver och inte deras nuvarande resultat som de facto är historia. Det gäller att erbjuda en produkt till ett pris som marknaden är beredd att betala för. Då kan man differentiera sig mot konkurrenterna på olika sätt tex genom att höja ombordupplevelsen. Marknadsekonomi kallas det för.
Intressant att man har en tyskflagga i stjärten....(Airbus?)Deras första maskin är färdigbyggd. Vilken skönhet! Ska bli roligt att testflyga med denna. Kul de får in lite nya shorthaulplan i rask takt framöver. 4-6 i år och 11 2017, resten av de 30 beställda 2018. De har även en option på 11 som jag hoppas de nyttjar. Prat inom SAS säger att de kanske konverterar några orders till A321NEO LR.
Den har även ett tyskt registreringsnummer. Antar att bilden är tagen i Hamburg eller Tolouse och planet är ännu formellt inte överskrivet på SAS.