Senaste nytt

SAS nya kabin i A320NEO

Ah, men da er det jo klart, SAS erbjuder et bra produkt i dagsläget, siden de tjener penger igjen for første gang på ganske lenge :)
Frågan handlar om hur SAS skall hävda sig framöver och inte deras nuvarande resultat som de facto är historia. Det gäller att erbjuda en produkt till ett pris som marknaden är beredd att betala för. Då kan man differentiera sig mot konkurrenterna på olika sätt tex genom att höja ombordupplevelsen. Marknadsekonomi kallas det för.
 
Frågan handlar om hur SAS skall hävda sig framöver och inte deras nuvarande resultat som de facto är historia. Det gäller att erbjuda en produkt till ett pris som marknaden är beredd att betala för. Då kan man differentiera sig mot konkurrenterna på olika sätt tex genom att höja ombordupplevelsen. Marknadsekonomi kallas det för.

Nei, frågan var om SAS skulle innført IFE på mellan-distans. Og jeg skrev at dette var vanskelig å utføre i praksis. Deretter skulle gud og hvermann kverulere på denne kommentaren, og vi har nå endt opp med en merkelig situasjon hvor en gjeng menn mener at IFE ombord hos SAS = instant moneymaking. Så som jeg har sagt flere ganger: om man har en strålende businessidé så er det jo bare å kjøre i gang et eget selskap med IFE ombord! Det framstilles som garantert success og at det kommer til å tjene penger, man er jo en idiot om man ikke følger opp en slik lysende businessidé! Go for it! 737-800'ere med IFE, ni kan kalle det BCSE airlines.
 
Deras första maskin är färdigbyggd. Vilken skönhet! Ska bli roligt att testflyga med denna. Kul de får in lite nya shorthaulplan i rask takt framöver. 4-6 i år och 11 2017, resten av de 30 beställda 2018. De har även en option på 11 som jag hoppas de nyttjar. Prat inom SAS säger att de kanske konverterar några orders till A321NEO LR.
 
Deras första maskin är färdigbyggd. Vilken skönhet! Ska bli roligt att testflyga med denna. Kul de får in lite nya shorthaulplan i rask takt framöver. 4-6 i år och 11 2017, resten av de 30 beställda 2018. De har även en option på 11 som jag hoppas de nyttjar. Prat inom SAS säger att de kanske konverterar några orders till A321NEO LR.
Intressant att man har en tyskflagga i stjärten....(Airbus?)
Jag hoppas verkligen att man utnyttjar att konvertera ett antal till A320 NEO LR och tänker t ex på linjen CPH-BOS.
 
Den har även ett tyskt registreringsnummer. Antar att bilden är tagen i Hamburg eller Tolouse och planet är ännu formellt inte överskrivet på SAS.
 
Viktigaste frågan är väl ändå vilken plats skall man välja på dem nya kärrorna (bästa exitrow platsen)
 
Toppen