Senaste nytt

SAS nya hemsida

Avbokade en bonusresa, och fick en dialog som skapade viss initial oro: :confused:
0POÄNGEN.jpg
Antingen betyder "0POÄNGEN" att jag inte använt några poäng som har gått ut i denna bokning,
eller så är "0" är ett skräptecken som innebär att det egentligen står: "POÄNGEN som använts i denna bokning...".

Det visade sig att det var det första. :D

(Lämnade förslag på att bara visa dialogen OM bokningen gjorts med poäng som har gått ut.)

Avbokade en bonusresa, och fick en dialog som skapade viss initial oro: :confused:
Antingen betyder "0POÄNGEN" att jag inte använt några poäng som har gått ut i denna bokning,
eller så är "0" är ett skräptecken som innebär att det egentligen står: "POÄNGEN som använts i denna bokning...".

(Lämnade förslag på att bara visa dialogen OM bokningen gjorts med poäng som har gått ut.)

Det där har jag också funderat på, och kom fram till att det nog ska stå något i stil med "0 Poäng" eller "Inga poäng"
och den andra meningen "Detta innebär..." ska inte alls vara med.
Men eftersom det bekräftats att indierna som fixar och donar med hemsidan använder
google för att översätta så är det mycket som är lost in translation...

Last edited:

Samma hände mig första gången jag avbokade en bonusresa och en mindre hjärtinfarkt senare konstaterade jag samma sak.

Är det bara jag som har problem med att ändra platser i bokningar? Har försökt på olika webbläsare och olika enheter men sidan reagerar inte när jag klickar på en plats.

Är det bara jag som har problem med att ändra platser i bokningar? Har försökt på olika webbläsare och olika enheter men sidan reagerar inte när jag klickar på en plats.
Det har varit så ett tag. Det verkar som att det är något som reagerar långsamt men om du väntar ett tag och ev. klickar runt i flikarna så ska det funka.

Blir galen på SAS hemsida.

Försöker boka en Star Alliance-awardresa (2-4-1) till mina föräldrar genom att använda onlineverktyget.

1. Knappen där jag kan aktivera 2-4-1-vouchern kommer inte upp (har testat typ 100ggr och den har bara kommit upp typ 3 gånger)
2. Mina föräldrar har inte tillräckligt med poäng för att boka utan voucher, så jag ringer in till SAS och ska boka, men får då höra från amerikanska kundtjänst att de inte har behörighet att boka.
3. Väljer då att boka biljetterna själv, då jag har tillräckligt med poäng utan voucher, för att sedan ringa in imorgon. Går igenom alla steg i bokningen och väljer då att trycka på "biljettregler" - sidan buggar då så att jag kan bara läsa halva texten och inte gå tillbaka utan att använda bakåtpilen på webläsaren. Voilá - Nu är alla biljetter borta och jag har ingen bokning till mina föräldrar :)

Får hoppas att biljetterna kommer tillbaka imorgon...Suck - blir så trött på detta. Hur svårt ska det vara att fixa hemsidan?

När jag lägger till mitt spädbarn i bokningen förkortas dess förnamn till bara fyra bokstäver. Syntes först efter avslutad bokning. Que!?

När jag ringde SAS och ville korrigera namnet, så fick jag beskedet att det blir så, får inte plats med fler tecken. Oroa dig inte, helt ok, vi behöver inte ändra - det blir så i systemet...

Men nästa bokning, i princip identisk fast andra datum, gjorde jag via classic.sas.se och se där! Inga problem med långt förnamn... Ser ut som det ska.

När jag lägger till mitt spädbarn i bokningen förkortas dess förnamn till bara fyra bokstäver. Syntes först efter avslutad bokning. Que!?

När jag ringde SAS och ville korrigera namnet, så fick jag beskedet att det blir så, får inte plats med fler tecken. Oroa dig inte, helt ok, vi behöver inte ändra - det blir så i systemet...

Men nästa bokning, i princip identisk fast andra datum, gjorde jag via classic.sas.se och se där! Inga problem med långt förnamn... Ser ut som det ska.
Låter ju helt fel, klart det ska få plats fler än fyra tecken. Ring upp igen och hoppas på ny person.

2. Mina föräldrar har inte tillräckligt med poäng för att boka utan voucher, så jag ringer in till SAS och ska boka, men får då höra från amerikanska kundtjänst att de inte har behörighet att boka.
3. Väljer då att boka biljetterna själv, då jag har tillräckligt med poäng utan voucher, för att sedan ringa in imorgon.
Förstår nog inte till 100%, vem är det som har vouchern och vem har poängen? Utifrån vad du skriver ovan så borde både du och dina föräldrar ha varsin voucher och tillräckligt med poäng enskilt för att boka med voucher, stämmer det?

Anledningen att jag frågar är för att du kan inte mixa voucher från ett konto och poäng från ett annat. Så om du ringde in för att använda din voucher ihop med dina föräldrars poäng så stämmer ju det som kundtjänst sa.

Toppen