Senaste nytt

SAS nya hemsida

När jag försöker boka en resa för två personer så visas priset per biljett per person, men om jag klickar i "Återbetalning och ombokning ingår för" så visas totalbeloppet får båda resenärerna. Om resan exempelvis kostar 1000 kr, och tillägg för flexibel biljett visas med 500 kr så blir totalen 2500 kr för alternativet med flexiblel biljett för två personer, och 2000 kr utan. Kan vara bra att känna till med tanke på att de lär tappa en del försäljning på det när det ser ut att bli alltför dyrt.

När jag försöker boka en resa för två personer så visas priset per biljett per person, men om jag klickar i "Återbetalning och ombokning ingår för" så visas totalbeloppet får båda resenärerna. Om resan exempelvis kostar 1000 kr, och tillägg för flexibel biljett visas med 500 kr så blir totalen 2500 kr för alternativet med flexiblel biljett för två personer, och 2000 kr utan. Kan vara bra att känna till med tanke på att de lär tappa en del försäljning på det när det ser ut att bli alltför dyrt.
Om man gör en bokning för t ex 9 personer så syns det extra tydligt.
IMG_3079.PNG

Då är frågan, ska de fixa hemsidan eller anställa fler till kundtjänst? :rolleyes: Helst båda förstås :)

Utdrag från KONCERNCHEFENS KOMMENTARER från Q3 rapporten.
"Vi är dock medvetna om att användarvänligheten på vår nya webbsida
inte är tillfredsställande och det är något vi arbetar intensivt på att
åtgärda. Problematiken har också lett till stora utmaningar inom vår
kundtjänst, med delvis oacceptabla svarstider som följd. Vi räknar
med att inom kort vara tillbaka på normala servicenivåer och jag vill be
drabbade kunder om ursäkt för situationen som varit."

Är det någon mer än jag som inte lyckas logga in på nya sidan med Safari på iOS 11?
Trodde att något var lurt på Ipaden tidigare när jag körde beta, eftersom det gick att logga in från telefonen med iOS 10.
Ikväll uppdaterade jag båda till iOS 11 GM och kommer inte in hur jag än gör, det är som att sidan inte fattar att jag vill göra submit på användarnamn och lösenord...

Classic-sidan och flysas fungerar i alla fall som tur är... och appen :)

hur var det man kom åt den gamla sortens eurobonussaldo. har lite oegentligheter jag måste titta på?
provad via sas classic men kom inte åt själva saldot då länken var död.

Mitt konto är helt borta. Jag är utloggad från appen och försöker jag logga på webben in så får jag "kombinationen användare/password finns inte". Försöker jag beställa nytt password m.h.a. eb-nummer eller epostadress så får jag att dom uppgifterna inte finns. Någon som har varit med om något liknande?
Har 500 000 + poäng och är EBD. Lite orolig.... Kan utan problem logga in på min sambos konto,

@nili Det var problem med vissa tecken i användarnamnet för en del har jag för mig. Har du provat e-postadress, användarnamn och eb-nummer?
Har du testat att logga in på flysas.com och/eller classic.sas.se ?

Toppen