Senaste nytt

SAS nya hemsida

Ni som lyckas logga in, använder ni användarid, mailadress eller EB-nummer. Jag har provat alla varianter och ännu inte lyckats logga in en enda gång. Dags att ringa SAS kanske. Är bara rädd att de ställer till det så att även appen slutar att fungera...
Jag har använt användarid och EB nummer(utan prefix). Bägge fungerar för mig.
Dock så är det väl nästan det enda som fungerar på sidan, så frågan är väl varför du vill logga in ;)

Dock så är det väl nästan det enda som fungerar på sidan, så frågan är väl varför du vill logga in ;)
Det är en utmärkt fråga! Erkänner att jag inte har något klokt svar... För övrigt lyckades jag logga in via Book cheap flight tickets on scheduled international flights! - SAS (alltså wwwDOTflysasDOTcom) så användarid och lösen fungerar. Kommande bokningar syns som de ska så det är väl bara att avvakta några månader så ska det säker gå att logga in via den nya hemsidan också...

Ni som lyckas logga in, använder ni användarid, mailadress eller EB-nummer. Jag har provat alla varianter och ännu inte lyckats logga in en enda gång. Dags att ringa SAS kanske. Är bara rädd att de ställer till det så att även appen slutar att fungera...
Testade just, och alla inloggningssätt fungerar: användar-id, EB-nummer och e-postadress.

För mig har det m.a.o. inte varit några som helst problem, varken med inloggning eller möjlighet att komma åt sittplatsbokning. Den sistnämnda öppnas dock i den gamla miljön.
Däremot tycker jag inte att SAS nya web-sida är vare sig snygg eller speciellt intuitiv. Ganska rörig med pop-uper och fönster på fönster som ska kryssas bort. Och som någon klagat på tidigare, med olämpliga färger som gör den svårläst på sina håll (blått på blått t.ex.)

Min mailadress är mitt användar-ID, och det är vad jag använder. Men den skriver att det är emailadress. Mitt nr kan jag inte komma ihåg. Men jag kommer in utan problem med det, och är inloggad i säkert 5-6 minuter.

Tolkar man/ni det som att det Plus pris som anges som standard är Plus Saver? Läser man ledtexten i vänster kolumn ingår avbokning och återbetalning. Kryssrutan med återbet/ombokning tillkommit. Motsvarande återbetalning/ombokningsalternativ för SAS Go på en EWR-sökning igår. Priset ökar med angivet belopp om kryssrutan markeras.
SASPlusSaver.PNG

Tolkar man/ni det som att det Plus pris som anges som standard är Plus Saver?
Rätt tvetydigt tycker jag, man skulle också kunna tolka det som att det är en vanlig Plus. Vad står det i fare rules angående penelties på av/ombokning?

Edit: Jag tittade på en liknande bokning ARN-SDL och vad jag kommer fram till så betyder kryssrutan i det här fallet "Full Flex". Även utan rutan ikryssad så ser biljetten ut att vara helt utan restrictions.
Lite förvirande...

Rätt tvetydigt tycker jag, man skulle också kunna tolka det som att det är en vanlig Plus. Vad står det i fare rules angående penelties på av/ombokning?

Edit: Jag tittade på en liknande bokning ARN-SDL och vad jag kommer fram till så betyder kryssrutan i det här fallet "Full Flex". Även utan rutan ikryssad så ser biljetten ut att vara helt utan restrictions.
Lite förvirande...

SAS Go, ombokningsbar blir dyrare än SAS Plus Saver men ger färre poäng än detsamma. Bokningsklass hittar jag inte, men det har säkert någon annan kläm på.
SASEwr.PNG

Toppen