Senaste nytt

SAS nya hemsida

Intressant, jag loggade in på nya betan och min SAS app skickade en notification:
"Security Alert: Web Login" och lite text om vad som skett och ifall det inte var en själv att åtgärda saken (Secure your account?).

Bra tänkt där.

En till grej: När man går in på sin profil, så står ens nivå och CT nivå i två färglada boxar. Siffrorna där är poäng/legs som saknas till nästa nivå, inte hur många man har. Knasigt.

Snurrigt med två trådar med samma namn – samt två forumavdelningar för SAS (Group) & Eurobonus.

Slut på OT.

Kan inte köpa biljetter i inloggat läge på gamla nya sas.se. Fler med samma problem? Det ser ut att funka på beta.sas.se.
Verkar bli CORS-fel när de försöker ladda min user-profile, till steget när man ska välja sittplats.

Snurrigt med två trådar med samma namn – samt två forumavdelningar för SAS (Group) & Eurobonus.

Slut på OT.

Kan inte köpa biljetter i inloggat läge på gamla nya sas.se. Fler med samma problem? Det ser ut att funka på beta.sas.se.
Verkar bli CORS-fel när de försöker ladda min user-profile, till steget när man ska välja sittplats.

Fick samma fel för en stund sedan när jag provade.

Bokade i SAS appen istället och då fungerade det :)

Tetade precis nya siten och där kunde jag till min förvåning checka in. Detta trots att appen sade att det är 5 timmar kvar till incheckning (vilket var korrekt). Jag blev automatiskt tilldelad en plats som inte går att ändra varken på sidan eller i appen. Är det en bugg tro eller har SAS börjat med tilldelning som sedan ej går att ändra om man inte betalt i förväg?

Frugan behöver visum till vår destination och hon blev därför inte incheckad. Förr har jag för mig att hon ändå kunde välja plats även om hon var tvungen att slutföra själva incheckningen och visa sitt visum på flygplatsen. Men det kanske är något som buggar med...

På ny-nya hemsidan är funktionen för att se och ladda ner alla sina EB-transaktioner borttagen. Jag hittar iaf inte det, och det är problematiskt eftersom det finns transaktioner som inte visas i listan utan bara i excelfilen

Toppen