Senaste nytt

SAS nya hemsida

Fick mail från SAS att stänga av VPN, rensa cookies, köra webbläsare i inkognitoläge. Har provat allt och lite till utan resultat. Lite sjukt att ett företag som vill sälja resor hindrar sina kunder från att köpa. Visst kan man boka via mobilappen men att leta datum där blir ganska yxigt jämfört med webben.

Fick mail från SAS att stänga av VPN, rensa cookies, köra webbläsare i inkognitoläge. Har provat allt och lite till utan resultat. Lite sjukt att ett företag som vill sälja resor hindrar sina kunder från att köpa. Visst kan man boka via mobilappen men att leta datum där blir ganska yxigt jämfört med webben.
En pågående DDOS attack påverkar dock fler kunders möjlighet att boka resor, plus massor med andra skador.

Är SAS valda sätt att blocka dessa kanske lite för ivrigt och har falska positiva? Ja. Är det bättre än att inte ha nåt alls? Ja.

Håller med. (Fick samma mail i går.) Särskilt konstigt att det funkar med Safari men inte med Chrome eller Edge…

En liten uppdatering! Nu fungerar plötsligt allt som vanligt för mig igen! Ingen åtgärd från min sida. (Förutom att maila Diamantsupporten och påtala felet några gånger.) Samma webbläsare, dator och nätverk som vanligt. Men nu, efter ca en månad som misstänkliggjord, så tror inte systemet att jag är en Bot när jag söker flyg längre! Skönt! :)

Skulle knappa in APIS och fick ett spännande uppvaknande idag. Tänkte om det bara är min bokning, eller flera som upplever liknande för stunden. Vill lufta med er innan jag ringer kundtjänst. Flyg och tidsändringar har jag varit med om ett flertal gånger tidigare, men detta följer ett annat mönster.

Inga push-notiser eller e-post om ändringar på min bokning har skickats, ändå står det på hemsidan:

Screenshot 2025-01-28 at 09.59.58.jpg

Dessutom med ”knasiga” tider som inte riktigt stämmer med rutten. SAS-appen visar fortfarande rätt bokning utan ändringar.
Ursprungsbokningen gjordes under en Friend & Family-kampanj förra året, som sedan fick en tidsändring, som jag accepterade. Kan det vara detta som påverkar 6 månader senare?

Vilken plattform bör jag lita på, appen eller hemsidan?
Sitta lugnt i båten, ta en kopp kaffe och titta på bokningen igen i eftermiddag, innan samtal till kundtjänst?

Så här ser det ut för mig på en kommande tur. Inga notiser men det är ju inget som ändrats. Appen ser ut som vanligt
1738057309632.png

Toppen