Senaste nytt

SAS nya hemsida

Haft ett ärende några veckor mot guldsupporten angående samma problem som andra här att profilen inte laddas, idag funkar det igen men inte fått någon feedback angående vad som var fel eller vad dom gjort.
Var precis inne och kollade och nu funkar det för mig också. Har heller inte fått någon återkoppling om vad som varit fel.

Riktigt struligt i säkert 1 vecka.. kan inte söka och/eller boka

Får ständigt en röd banner högst upp när jag söker..
"Ett fel inträffade tyvärr när vi behandlade din begäran. Ring oss så att vi kan försöka hjälpa dig."

EDIT: Var inte svårare än att rensa kakorna från sas-wesite..

Frustration... Försöker logga in på sas.se med EB-nummer och lösenord. Får felmeddelande "innehåller inget @". Man kan ju använda epost, men det funkar inte för mig, då jag sen gamla tider har registrerat ett av barnens konto på samma epost (den tiden när det gick). Försöker jag epost får jag besked att använda travelpass eller EB-nummer istället.
Någon som har samma problem? (alltså att logga in med EB-nummer). Testat med Chrome och Edge.

Frustration... Försöker logga in på sas.se med EB-nummer och lösenord. Får felmeddelande "innehåller inget @". Man kan ju använda epost, men det funkar inte för mig, då jag sen gamla tider har registrerat ett av barnens konto på samma epost (den tiden när det gick). Försöker jag epost får jag besked att använda travelpass eller EB-nummer istället.
Någon som har samma problem? (alltså att logga in med EB-nummer). Testat med Chrome och Edge.
Ja, jag kan inte heller logga in med EB-nummer idag. "Please enter an email address".

Det är ett rent frontend-problem. Om man i FF/Chrome dev tools väljer epostrutan och tar bort type="email" så funkar det bra att logga in med EB-nummer igen.

Apropå röd banner och "Ett fel inträffade tyvärr när vi behandlade din begäran" händer det mig ofta i Firefox (trots att jag undantagit SAS i uBlock Origin). Brukar då använda Safari istället.

Inte jätteimponerad av SAS utvecklare.

Vilade inte på hanen och frågade kundservice. De vet om det och siktar på att fixa det under dagen...
Det förstnämnda (kännedom kring problemet) är ju en bra start i alla fall :)

Sedan en dryg vecka får jag meddelandet "När du surfade fick något hos din webbläsare oss att tro att du var en bot" när jag klickar på "Sök Flyg", dvs. typ steg 2 i bokningsstegen. Sedan kommer jag inte vidare. Skapligt irriterande! Söker och bokar alltid mina resor via dator.

Har provat med olika webbläsare. Rensat cookies och historik. Loggat ut och in. Allt annat funkar och jag kan se mina bokningar och mitt konto som vanligt. Har aldrig haft problem med hemsidan tidigare. Appen funkar.

Kontaktade kundtjänst som skulle kontakta IT och sedan (hör och häpna) så skulle dom höra av sig till mig när det var fixat.
He, he, nej precis, jag har inget hört än! ;)

Vet att flera har fått samma fel. Har någon av er fått det att fungera igen? Vad tusan kan man göra? Man undrar vad det är som triggar felet...

Sedan en dryg vecka får jag meddelandet "När du surfade fick något hos din webbläsare oss att tro att du var en bot" när jag klickar på "Sök Flyg", dvs. typ steg 2 i bokningsstegen. Sedan kommer jag inte vidare. Skapligt irriterande! Söker och bokar alltid mina resor via dator.

Har provat med olika webbläsare. Rensat cookies och historik. Loggat ut och in. Allt annat funkar och jag kan se mina bokningar och mitt konto som vanligt. Har aldrig haft problem med hemsidan tidigare. Appen funkar.

Kontaktade kundtjänst som skulle kontakta IT och sedan (hör och häpna) så skulle dom höra av sig till mig när det var fixat.
He, he, nej precis, jag har inget hört än! ;)

Vet att flera har fått samma fel. Har någon av er fått det att fungera igen? Vad tusan kan man göra? Man undrar vad det är som triggar felet...
Har du någon VPN-tjänst körandes i bakgrunden? I så fall, prova att stäng av den temporärt.

Nej, jag använder inte VPN. Inget annat som har hänt i datorn mig veterligen heller som skulle kunna trigga igång ett sådant meddelande. Väldigt märkligt...
Om du inte har VPN så kan det vara värt att slå på ett och se om det ändrar sig... Ofta tycker jag deras inköpta anti-vpn för retro-reg fungerar just så - den klagar när jag inte har VPN, men om jag kopplar upp VPNet tycker den det är OK.

Toppen