Senaste nytt

SAS nya hemsida

Nu har jag försökt att starta en point sharing grupp i ett par dagar. För att göra det så ska man verifiera sin identitet med en kod som skickas på SMS, inga konstigheter kan man tycka. Men, det här SMSet kommer ju aldrig. Provat det absolut mesta, Chrome/safari på iPhone, kompis Android i Chrome. Rensat cache/cookies på Chrome på datorn, Edge webbläsare. Har ingen VPN. Inget SMS.

Tips någon?

Last edited:
Skulle precis fylla i APIS för en resa ARN-LHR-ARN men fanns inte längre någon möjlighet att göra det på hemsidan [mina bokningar].
Hemresa i slutet av mars så ETA har inte trätt i kraft.
Måste detta göras vid check-in numera eller är jag för tidigt ute?

Edit. Fungerade i appen.

Last edited:
Skulle precis fylla i APIS för en resa ARN-LHR-ARN men fanns inte längre någon möjlighet att göra det på hemsidan [mina bokningar].
Hemresa i slutet av mars så ETA har inte trätt i kraft.
Måste detta göras vid check-in numera eller är jag för tidigt ute?

Edit. Fungerade i appen.
Det går från hemsidan - men man måste göra det från checkin sidan och inte från mina bokningar. Men man kan göra det innan checkin öppnar. Logiskt? Well, det är sas-logik!

Uppdaterad hemsida från 2;e April! :)

Kommer poäng-transfer med Scandic i samma veva tro (ren spekulation, inget som utlovats vad jag vet)? Eller iaf att man kan matcha statusen via sin profil?

För övrigt tycker jag att det är lite fel fokus med ny visuell profil, finns rätt mycket funktion som borde fixas först.

Kommer poäng-transfer med Scandic i samma veva tro (ren spekulation, inget som utlovats vad jag vet)? Eller iaf att man kan matcha statusen via sin profil?

För övrigt tycker jag att det är lite fel fokus med ny visuell profil, finns rätt mycket funktion som borde fixas först.
Instämmer med funktionalitet först, men måste påpeka att SAS i dagens läge redan är en av de bättre flygbolagen vad gäller hemsida/app. Problem finns, som sökfunktionalitet (Award-beta gav försmak av förbättringar) och hur man hittar kontaktinformation etc...

MEN, det kan också vara att en lansering av ny visuell profil även har ny funktionalitet inbakad, saker man kanske sparat på och inte velat bygga om flera gånger i flera stilar. Se just på betan, är en ganska stor förändring i visuell stil som jag tror avslöjar lite av den nya profilen: https://future.flysas.com/se-sv/award-finder

Som nämndes i en annan tråd går det nu att besöka nya hemsidan på beta.sas.se.

Jag noterade där att gränsen för Eurobonus Silver via antal flygningar höjts till 15 flygningar istället för 10. Kan vara bara ett misstag, eller så är en höjning på gång?

Jag är förövrigt egentligen EBS, så statusen nedan visas fel.

1742467419697.png

Som nämndes i en annan tråd går det nu att besöka nya hemsidan på beta.sas.se.

Jag noterade där att gränsen för Eurobonus Silver via antal flygningar höjts till 15 flygningar istället för 10. Kan vara bara ett misstag, eller så är en höjning på gång?

Jag är förövrigt egentligen EBS, så statusen nedan visas fel.

Visa bifogad bild 163450
På den sidan som du skärmdumpat står det att jag är silver. Syns dock att jag är Diamond på översiktssidan. Så det är nog work in progress

Toppen