Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

ALC-ARN 11:05
De goda nyheterna är att det serverades varm lunch på denna avgång.
De dåliga är att det inte fanns någon champagne över huvud taget, bara det gamla vanliga bubblet, Calvert.

"Not loaded enough, passengers on the way down drunk everything" var ursäkten.

Och visst är det fint med en tryckt meny, men inte en enda av rätterna på menyn serverades ! [se bilder]
Avslutades med något som bäst kan beskrivas som en blandning av kanelbulle och croissant fylld med nutella

Visa bifogad bild 169061



Visa bifogad bild 169062Visa bifogad bild 169063Visa bifogad bild 169064
Skandal! Jag hade blivit skogstokig! (Inte mot någon ombord givetvis).
 
Konstigt att dom har en maxgräns på hur många flaskor som lastas på longhaul (Var väl någon vinansvarig på SAS som var inne och delade med sig av infon att dom lastar typ 3 flarror på en longhaul här på forumet?) och sen inte har något liknande system att två flaskor är avsedda för utresa och två flaskor för hemresa.
Förra fredagen så var första flaskan som serverades ifrån rätt så varm så den var ingen höjdare, flaska #2 var bättre, men dom har inte optimal temperatur.

Men hade samma problem i loungen på WAW att champisen va varm, vilket är helt otroligt att dom inte har kylförråd.
 
inte har något liknande system att två flaskor är avsedda för utresa och två flaskor för hemresa.
Det problemet har de ju redan med vatten. Skulle säga att på 3 av 4 flighter GOT-ARN är småflaskorna med vatten slut för att det var för många på vägen ner som ville ha dem. Det verkar generellt inte finnas någon kvot på produkter som ska finnas kvar till retur..
 
Konstigt att dom har en maxgräns på hur många flaskor som lastas på longhaul (Var väl någon vinansvarig på SAS som var inne och delade med sig av infon att dom lastar typ 3 flarror på en longhaul här på forumet?) och sen inte har något liknande system att två flaskor är avsedda för utresa och två flaskor för hemresa.
Exakt, X antal flaskor måste väl ändå vara ”reserverade” per flight tycker jag att man kan förvänta sig. Så var det tom när jag flög första klass med LH, vid oplanerat stopp på BOS på väg till EWR erbjöds vi något att dricka men ”vad som helst förutom Champagne för annars har vi inget kvar till returen”. Nu kan såklart inte shorthaul business jämföras med första klass men förväntar mig ändå att de har lite koll och hade blivit riktigt besviken om jag råkade ut för det där.
 
Det problemet har de ju redan med vatten. Skulle säga att på 3 av 4 flighter GOT-ARN är småflaskorna med vatten slut för att det var för många på vägen ner som ville ha dem. Det verkar generellt inte finnas någon kvot på produkter som ska finnas kvar till retur..
Är väl bättre för nyckeltalen om vattnet bara är slut på en flight istället för två, när man samlar in kundrecensioner? ;)
 
Ingår wifi i business shorthaul som på longhaul? (Jag vet att EGB+ har det fritt) Kan inte hitta något om wifi på shorthaul. En kompis som är EBS och åker business intra EU nu fick betala 69kr... Det är ingen big deal, men skulle vilja veta vad som gäller.
 
Toppen