Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Eller utnyttjar möjligheten att boka om samma dag som ingår i de dyrare businessbiljetterna. Tramssvar från SAS.
Tro det eller ej men det var exakt vad som också hände på denna flight. Herren i 1C blev upplyst av samma flygvärdinna som informerade mig om maten, att han inte heller skulle få någon mat serverad då han bokat om sitt flyg samma dag. Han blev precis som mig erbjuden mat till slut ändå.

Tack för era svar. Jag ska skriva ett mail till SAS.

Det har väl alltid funkat innan när man fått igenom uppgradering till Plus ca 6h innan, ändå fanns det en låda mat när man klev ombord?

Det har väl alltid funkat innan när man fått igenom uppgradering till Plus ca 6h innan, ändå fanns det en låda mat när man klev ombord?
Jag tror lådornas innehåll höll bättre, var inte lika mycket ”färskvara” och man kunde packa fler är bokat, plus att lådorna kanske oftare än business-serveringen fick ett ”nej tack” av pax. Så tillgång var lätt för sena bokningar och uppgraderingar.
Men det försvarar ju inte alls SAS prestation här.

Håller helt med om att framförallt framförandet kunde ha varit bättre. För några år sedan under pandemin åkte fru, dottern och jag Lufthansa business i sista minuten pga inställt SAS flyg. Innan dörren stängdes kom markpersonalen och ursäktade sig att de inte hade hunnit få fram mat. Kabinchefen kom och ursäktade sig i samma stund. Min fru är glutenallergiker så det passade oss. Hon fick en sallad från buy-on-board sortimentet som hon var nöjd med och jag petade lite i Heimaten. Dottern var så små att det inte spelade roll för vi hade ändå mat med oss. Samma utfall men bemötandet var toppen.

SK 2822 GZP-CPH 2025-10-07

Maten var väl "tjöllebölle" som vi säger när vi tar fram vårt begränsade turkiska vokabulär. CC däremot var helt suveräna. De gjorde att även avslutet på vår semester blev solig. Trevliga, pratsamma och glada och en perfekt timing på all service. Tack!

1759909416648.jpeg

1759909543336.jpeg

Så, det där löftet med varm mat till London blev visst bara det (varm mat TILL London)?

Info kanske var riktig, men inte komplett,
det kanske ser ut såhär
Varm mat vissa avgångar, annars Dagens Smörebröd

Kall frukost
Dagens Smörebröd
Varm Lunch
Dagens Smörebröd
Varm Middag
Dagens Smörebröd

Last edited:
Toppen