Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Får jag fråga var du fått förväntningarna om nya säten ifrån?

Den ”lilla skillnaden” i form av blockat mittsäte, champagne, bättre måltider är väl just det man kan förvänta sig och det som jag personligen sett fram emot (framförallt blockat mittsäte och riktigt bubbel).
Ja det får du fråga. Ett snäpp upp räcker gott. Tex ekonomi premium säten om det räcker som förklaring. Lite benstöd och lite mer lutning på sätet. Liknande flygbolag i Asien eller Mellanöstern.
 
Ja det får du fråga. Ett snäpp upp räcker gott. Tex ekonomi premium säten om det räcker som förklaring. Lite benstöd och lite mer lutning på sätet. Liknande flygbolag i Asien eller Mellanöstern.
Jag hade blivit gladast av alla om de haft samma säten som tex AM, men förväntar inget på den fronten. Vad är kostnaden för att byta alla stolar på alla plan, för att inte tala dessa otaliga underleverantörer och deras plan.
 
Jag hade blivit gladast av alla om de haft samma säten som tex AM, men förväntar inget på den fronten. Vad är kostnaden för att byta alla stolar på alla plan, för att inte tala dessa otaliga underleverantörer och deras plan.
Och framförallt, tror jag, att man då låser in sig till hur många platser man har i business på varje plan, utan möjlighet att flytta gränsen.

Det finns väl ingen i Europa som kör med speciella säten i business? (utom möjligen turken men det är ju lite gränsfall och dessutom inkonsekvent). När ingen konkurrent alls gör det så känns det extremt osannolikt att dagens sas skulle vara först ut.
 
Och framförallt, tror jag, att man då låser in sig till hur många platser man har i business på varje plan, utan möjlighet att flytta gränsen.

Det finns väl ingen i Europa som kör med speciella säten i business? (utom möjligen turken men det är ju lite gränsfall och dessutom inkonsekvent). När ingen konkurrent alls gör det så känns det extremt osannolikt att dagens sas skulle vara först ut.
Framförallt eftersom de då hade konkurrerat med AF och KLM.
 
Och framförallt, tror jag, att man då låser in sig till hur många platser man har i business på varje plan, utan möjlighet att flytta gränsen.

Det finns väl ingen i Europa som kör med speciella säten i business? (utom möjligen turken men det är ju lite gränsfall och dessutom inkonsekvent). När ingen konkurrent alls gör det så känns det extremt osannolikt att dagens sas skulle vara först ut.
Precis min poäng med att det är svårt att låsa platser. Det blir inte en riktig business produkt. Jag gillar verkligen SAS och det är ett av mina favorit bolag. Jag tror att med detta koncept kommer det inte att vara lika lönsamt för SAS som med plus. Jag tror att det hade varit bättre att fortsätta med sas plus och kartong maten i Europa och sälja säten för att undvika att ny kris. Vad är snittresan i Europa med SAS? 2-3 timmar?? Gissar att det flesta klarar sig utan det extra sätet för att sträcka på benen.
 
Bud för att uppgradera cph-agp från light till business landar på strax över 2k i början av nästa år. Jag är van att slentrianbuda på europaflyg men detta är tillräckligt dyrt att jag avstår.

Men det sagt finns det flera gånger jag är villig att betala de nya business-priserna, men det blir inga fler bud per automatik.
 
Precis min poäng med att det är svårt att låsa platser. Det blir inte en riktig business produkt. Jag gillar verkligen SAS och det är ett av mina favorit bolag. Jag tror att med detta koncept kommer det inte att vara lika lönsamt för SAS som med plus. Jag tror att det hade varit bättre att fortsätta med sas plus och kartong maten i Europa och sälja säten för att undvika att ny kris. Vad är snittresan i Europa med SAS? 2-3 timmar?? Gissar att det flesta klarar sig utan det extra sätet för att sträcka på benen.
Det blir en riktig Intra-Europa-Business.
Inte att jämföra med andra världsdelar.
 
Precis min poäng med att det är svårt att låsa platser. Det blir inte en riktig business produkt. Jag gillar verkligen SAS och det är ett av mina favorit bolag. Jag tror att med detta koncept kommer det inte att vara lika lönsamt för SAS som med plus. Jag tror att det hade varit bättre att fortsätta med sas plus och kartong maten i Europa och sälja säten för att undvika att ny kris. Vad är snittresan i Europa med SAS? 2-3 timmar?? Gissar att det flesta klarar sig utan det extra sätet för att sträcka på benen.
Det kanske ser konstigt ut om man inte har kontexten av att SAS behöver riktig business intra-Europa för att få en chans på att vara med i transatlantiska JV med sina allianspartners.
Roligt att du säger att ingen i Europa flyger riktigt short-haul Business…
 
Toppen