Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Redan 1980 när dom spelade in Sällskapsresan var det bara kall mat på flyget till Gran Canaria ;) ;) en klassksik scen där Roland Jansson klagar på vad som serveras. Så inte mycket har hänt sedan dess ;)
Fast ska man vara petig så flyger Roland Scanair.

Och han påpekar att det inte alls ser ut så, maten, när han flyger reguljärt, då får man förmoda SAS.

Härlig film.

Fast ska man vara petig så flyger Roland Scanair.

Och han påpekar att det inte alls ser ut så, maten, när han flyger reguljärt, då får man förmoda SAS.

Härlig film.
Ha ha ja nu är vi nere på detaljer :D men SAS ägde väl Scanair på den tiden och styrde o ställde. Men hur som så i min värld är det den klart roligaste svenska film som gjorts :D

Det har ju sagts officiellt att skillnaden mellan medellånga och långa flygningar är en kanelbulle
om de här tiderna som någon postade tidigare stämmer blir det smörebröd förmiddag, eftermiddag och kväll

04:00-9:00 varm frukost fram
09:00-10:30 serveras en lätt kall måltid
10:30-13:30 varm lunch
13:30-16:30 serveras en lätt kall måltid
16:30-19:30 varm middag
19:30- sista flighten innan frukost börjar lätt kall måltid

Nu har jag inte haft möjlighet att prova nya SAS Business ännu på grund av lite inställda resor. Men just det här — om någon på SAS nu läser — är det jag skulle önska var lite enklare (och tydligare) så att man lite kan planera efter.

Hade jag fått välja fritt hade jag haft lite längre band med varm mat, särskilt på kvällen, och kanske ännu mer generellt på de lite längre sträckorna. Men det viktigaste för mig är att ha förväntningarna rätt. Kan jag skynda direkt från en lång dag med möten till planet och äta middag ombord. Och så vidare.

Sen kan det ju alltid hända att man inte gillar vad som serveras idag, men sånt är ju livet. Det får man ju alltid planera efter med något i reserv.

Skiftade i år över till BA för mina ARN-LHR fram tills nu, och tycker överlag de lyckas bra—även om deras upplägg kan vara lite långsamt ibland. Nu är det deras längre band, men bra mat, förutsägbart och två varma val (även om de ibland tar slut längre bak—men sånt är livet) där ett alltid är vegetariskt.

Jag är tydligen enkel. Ge mig förutsägbarhet alla dagar i veckan bara.

• Gilla
Reactions: fcx
Det har ju sagts officiellt att skillnaden mellan medellånga och långa flygningar är en kanelbulle
om de här tiderna som någon postade tidigare stämmer blir det smörebröd förmiddag, eftermiddag och kväll

04:00-9:00 varm frukost fram
09:00-10:30 serveras en lätt kall måltid
10:30-13:30 varm lunch
13:30-16:30 serveras en lätt kall måltid
16:30-19:30 varm middag
19:30- sista flighten innan frukost börjar lätt kall måltid
I fin SAS-tradition är det inkonskekvent. Jag flög business till Oslo i lördags kl. 08.45 och då var det inte varm frukost, det var inte frukost alls utan kallskuret (salami och brie), en liten sallad och en syrlig efterrätt.

I fin SAS-tradition är det inkonskekvent. Jag flög business till Oslo i lördags kl. 08.45 och då var det inte varm frukost, det var inte frukost alls utan kallskuret (salami och brie), en liten sallad och en syrlig efterrätt.

Det kanske är annat som gäller inom Norden?
Såg det ut såhär?
businessclass.com/forum/threads/plåta-porslinet-mat-i-sas-business-inom-europa.107311/page-9#post-1140975.

Ha ha ja nu är vi nere på detaljer :D men SAS ägde väl Scanair på den tiden och styrde o ställde. Men hur som så i min värld är det den klart roligaste svenska film som gjorts :D
Oj ja visst var det SAS som ägde Scanair men det var fortfarande charter.

Kanske smartare att köra charter under riktigt annat varumärke, så slipper folk undra om de tjänar poäng får.extra bagage eller en snack.

Härligt med wide body flighter med Scanairs gamla DC10, och det fanns även nån svensk charter bolag som flög med Lockheed tristar L1011 in på 90 talet.

Men nu börjar det bli OT får bli egen tråd för det..

Happy Halloween!

Oj ja visst var det SAS som ägde Scanair men det var fortfarande charter.

Kanske smartare att köra charter under riktigt annat varumärke, så slipper folk undra om de tjänar poäng får.extra bagage eller en snack.

Härligt med wide body flighter med Scanairs gamla DC10, och det fanns även nån svensk charter bolag som flög med Lockheed tristar L1011 in på 90 talet.

Men nu börjar det bli OT får bli egen tråd för det..

Happy Halloween!
Novair hette dom.

Toppen