Longhaul lär väl inte påverkas. Känns som att man skulle hört mer isf. Enstaka flighter inom Norden känns som en lågoddsare men går väl ett gäng från Oslo per dag så borde väl inte bli nån katastrof. Rena killgissningar…När blir det offentligt vilka flyg som blir drabbade? Skall flyga MSY-ATL-EWR-OSL-ARN på fredag där dom två sista benen är med SAS och vill allra minst bli sittande någonstans…
Jag tänker att det är precis tvärtom. Flyg inom Europa är lättare att boka om än longhaul så där blir effekten mer kännbar för motparten men det är också en killgissning…Longhaul lär väl inte påverkas. Känns som att man skulle hört mer isf. Enstaka flighter inom Norden känns som en lågoddsare men går väl ett gäng från Oslo per dag så borde väl inte bli nån katastrof. Rena killgissningar…
Se till att ha lite alternativ redo om det skiter sig. Utan att veta exakt vilka dagar de flyger så flyger United och SAS EWR-ARN. SAS flyger ATL-CPH också.När blir det offentligt vilka flyg som blir drabbade? Skall flyga MSY-ATL-EWR-OSL-ARN på fredag där dom två sista benen är med SAS och vill allra minst bli sittande någonstans…
Vet inte om det skrivits i tråden, är SAS Connect kabinpersonalen medlemmar i samma fackföreningar?
Det är väl ingen tvekan om att OSL-EWR kommer att bli berörd av en ev. strejk.
Ja, även om störningarna inte blir omfattande denna gång, eller ens blir av, så påminns man trist nog vilken sjuk organisation det fortfarande är. Hade nästan glömt bort det i allt annat som pågår.
Det håller jag med om. Det är snarare antalet fackliga organisationer OCH att dessa finns i olika länder (med olika lagstiftning och kultur).Det är normala förhandlingar inom skandinavisk arbetsmarknad - så egentligen inget konstigt med det.
Aboslut men det är väl ändå inte jätteofta man ser att det basuneras ut att det eventuellt skall strejkas. Förutom just flygbranschen och framförallt SAS.Det är normala förhandlingar inom skandinavisk arbetsmarknad - så egentligen inget konstigt med det.