Senaste nytt

SAS nekar Eurobonus-poäng för flygning utförd av Blue1

Påminna alla trevliga medlemmar att hålla diskussionen i sak, och utan personliga påhopp..

MVH,
Moderator
 
Påminna alla trevliga medlemmar att hålla diskussionen i sak, och utan personliga påhopp..

MVH,
Moderator

Hoppas att du då även menar det personliga påhoppet att Grekland/grekerna inte har självinsikt och oavsett hur många miljarder man går back inte kan rätta mun efter matsäck och har alldeles för stora förmåner. Det ser jag som en ren personlig spark i skrevet. Dessutom när det inte hade något med diskussionen att göra, utan bara var taget ur luften.
 
Hoppas att du då även menar det personliga påhoppet att Grekland/grekerna inte har självinsikt och oavsett hur många miljarder man går back inte kan rätta mun efter matsäck och har alldeles för stora förmåner. Det ser jag som en ren personlig spark i skrevet. Dessutom när det inte hade något med diskussionen att göra, utan bara var taget ur luften.

Vi kan också inkludera frågan om Grekland i detta i fall detta var oklart. Den tillför lite om något, i diskussion om trådskaparens dilemma med detta ärende hos SAS.

Mvh,
Moderator
 
Vi kan också inkludera frågan om Grekland i detta i fall detta var oklart. Den tillför lite om något, i diskussion om trådskaparens dilemma med detta ärende hos SAS.

Mvh,
Moderator

På vilket sätt? Ser inte hur liknelsen med ett land där en del lever på €600 per månad (före skatt - och ja, de betalar skatt) eller helt enkelt arbetar gratis för att de är så rädda att förlora sitt jobb så de vågar inte säga något. Ser inte riktigt hur det ens går att jämföra med någon som har ett sådant otroligt i-landsproblem att man inte fått sina eurobonuspoäng registrerade för en resa och att kundtjänsten är dålig. Vi pratar om folks liv och en hel generation av människors vars liv är förstört och det jämför kaktusen med att ett flygbolags kundtjänst inte ger korrekt svar och en moderator på forumet tycker att det har lite att göra med tråden.
Skärpning... Det känns som att en del här behöver lite "reality" check på vad som pågår utanför loungen.
 
På vilket sätt? Ser inte hur liknelsen med ett land där en del lever på €600 per månad (före skatt - och ja, de betalar skatt) eller helt enkelt arbetar gratis för att de är så rädda att förlora sitt jobb så de vågar inte säga något. Ser inte riktigt hur det ens går att jämföra med någon som har ett sådant otroligt i-landsproblem att man inte fått sina eurobonuspoäng registrerade för en resa och att kundtjänsten är dålig. Vi pratar om folks liv och en hel generation av människors vars liv är förstört och det jämför kaktusen med att ett flygbolags kundtjänst inte ger korrekt svar och en moderator på forumet tycker att det har lite att göra med tråden.
Skärpning... Det känns som att en del här behöver lite "reality" check på vad som pågår utanför loungen.

Hej, jag verkar vara väldigt otydlig i mitt svar. Vi i moderatorgruppen anser att vi skall undvika personangrepp, hålla oss till trådskaparens ursprungsutmaning OCH att referens till Grekland tillför ingenting i diskussionen och har ingenting med diskussionen att göra.

Mvh,
Moderator
 
Skicka den här bilden till kundtjänst :)
db0cc33712bc1efafdeba60147b49fcc.jpg
 
Jag har samma problem för stunden, och det är egentligen aldrig problemfritt när man efterregistrerar till EB. Upplever att det alltid kommer en rejection och man blir tvungen att jamsa fram och tillbaka innan det, i bästa fall, fungerar. En ägandeskapsfråga eftersom ingen orkar engagera sig hos SAS, vilket är riktigt dåligt.
 
  • Gilla
Reactions: El0
Uppdatering av läget, för den som är intresserad;

Jag kontaktade i slutet av juli SAS igen både via mailkorrespondensen, deras chatt på hemsidan samt också på Facebook.
Via de två senare medierna länkade jag till denna tråd och förklarade utförligt bakgrunden.

I chatten fick jag lämna min mail och mina uppgifter så lovade hon att återkomma. Det har hon till dags dato inte gjort.
Via FB och mailen har jag inte fått något svar alls.

Från början tyckte jag detta mest var en skitsak, men när vi nu sitter och planerar vårens longhaul i C så vette tusan om jag kommer att överväga SAS som flygbolag.
 
Vänta nu. Ett år och detta är fortfarande inte löst? Det är häpnadsväckande. SAS borde införa någon form av kundombudsman.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen