Senaste nytt

SAS nekar Eurobonus-poäng för flygning utförd av Blue1

Emanuel

Medlem
Kanske dumt att bumpa en gammal tråd men är väldigt nyfiken på om du faktiskt fick poängen?
Nope, inga poäng.
Tog det en vända till via både chatt och mail, fick svar om att de skulle undersöka ärendet "noggrant" och återkoppla.
Det var några månader sedan nu...
 

Lasse6

Medlem
En fråga, lyfte TS frågan förbi kundtjänsten? Till PR ansvarig, marknadsavdelning eller liknande?

Det brukar oftast vara lönsamt, har flera egna erfarenheter, dock inte SAS men ändå.

Hade en tråkig historia med Europcar för några år sedan som jag lyfte direkt till marknadsdirektören.
 

Emanuel

Medlem
En fråga, lyfte TS frågan förbi kundtjänsten? Till PR ansvarig, marknadsavdelning eller liknande?

Det brukar oftast vara lönsamt, har flera egna erfarenheter, dock inte SAS men ändå.

Hade en tråkig historia med Europcar för några år sedan som jag lyfte direkt till marknadsdirektören.
Det borde man kanske ha gjort, men jag orkade inte lägga mer tid på det.
Helt bisarrt att det skall vara så illa, dock.
 

Lasse6

Medlem
Ja, det tycker jag att du ska göra, även om det gått ett tag.

Om en kund är missnöjd vill jag som chef veta det, även om min arbetsgivare har kundtjänsten "in house" i Sverige så blir det givetvis fel ibland, om då kundtjänsten inte själv tar ett ärende uppåt i de fall man inte lyckas klara ut problemet så är jag glad de gånger kunden själv tar kontakt, ibland är det ju kundtjänsten som gjort rätt men inte lyckats sälja in det till kunden, kan jag då göra denne nöjd så är det stor chans att vi får behålla kunden, oftast till en mycket låg kostnad, har kundtjänst gjort fel är det ju självklart att kunden ska få rätt och även en kompensation.
Det är ju inte någon monopolverksamhet där man kan behandla kunden hur som helst.
 
Toppen