Senaste nytt

SAS nekar Eurobonus-poäng för flygning utförd av Blue1

Det är nu det är dags för @Jacob eller @Martin Björnström att prata med sina kontakter på SAS :) För det här är helt uppåt väggarna.... SAS outsourcade funktioner visar sin inkompetens frapperande ofta nu.
Inte för att först och främst lösa situationen, utan för att några längre upp i kedjan förstår hur värdelöst det är just nu och vilken badwill det skapar.

Det här är ju helt otroligt. Undrar om det bara är inkompetens, eller om SAS har satt i system att försöka neka poäng som en del i något besparingsprogram? ;-)

Skämt åsido, nästan Ryanair-klass på detta. Jag tycker det verkar vara en mycket dålig strategi av SAS att dra in på sådant som kundtjänst. Där har man ju annars verkligen möjlighet att ligga på en högre nivå än lågprisbolagen och dessutom generera mycket goodwill hos kunderna genom ett bra bemötande och en ärendehantering utan en massa krångel.

Å dømme hele kundeservicen på to idioter synes jeg er synd på vegne av de som gjør en god jobb og prøver å være flinke - men håper TA forsøker kontkte SAS via tlf, chat eller annet. På facebook får de ikke gjort en dritt, så der har jeg ingen forventninger....

Inte för att först och främst lösa situationen, utan för att några längre upp i kedjan förstår hur värdelöst det är just nu och vilken badwill det skapar.

När jag var i kontakt med någon ansvarig på kundtjänst i samband med en av deras medarbetares bemötande (läs: äta chips och smoothies tills jag spricker) fick jag intrycket att ansvariga på SAS är medvetna om hur låg kunskapsnivå vissa medarbetare besitter.

Men jag fick också intrycket av att SAS inte är helt duktiga i att ge korrekt information till och uppdatera "deras" kundtjänst. Se bara hur otroligt svårt SAS har att nå ut till sin egen personal.

Och kanske ställer vi för höga krav på denna kundtjänst, att vi tror att de ska vara lika medvetna och motiverade som många av oss är? För dem är det kanske bara vilket arbete som helst och de gör absolut inte ert uns mer än vad som förväntas av uppdragsgivaren (SAS).

Jag tycker förvisso att det är stor skam att man får totalt inkompetenta svar på adekvata frågor men någonstans har SAS ett stort ansvar att följa upp den kundtjänst man har outsourcat. Denna uppföljning ska inte ske endast pga. att vi, medvetna resenärer och trogna(nåväl) SAS-kunder påtalat brister. Den uppföljningen ska SAS genomföra på egen hand oberoende av vad vi tycker.

I sakfrågan i denna tråd tycker även jag att TS återigen hör av sig till retro claim och lämnar allt vad Blue1 utanför.

Å dømme hele kundeservicen på to idioter synes jeg er synd på vegne av de som gjør en god jobb og prøver å være flinke - men håper TA forsøker kontkte SAS via tlf, chat eller annet. På facebook får de ikke gjort en dritt, så der har jeg ingen forventninger....

All respekt till den kundtjänstpersonal som gör ett bra jobb. Även de som ger problematiska svar gör nog i de allra flesta fall så gott de kan under de omständigheter som de arbetar. Problemet är, som jag ser det, att SAS inte ger dem ordentliga förutsättningar att lösa sina uppgifter.

All respekt till den kundtjänstpersonal som gör ett bra jobb. Även de som ger problematiska svar gör nog i de allra flesta fall så gott de kan under de omständigheter som de arbetar. Problemet är, som jag ser det, att SAS inte ger dem ordentliga förutsättningar att lösa sina uppgifter.
Fast just denna fråga är så grundläggande att det måste vara ett systematiskt fel.

Enig, men svårt det där. Hur många här inne på bc.se är ok med höjda biljettpriser om kundtjänst blir bättre? Hälften här inne verkar ju nästan föredra fulflyg ;-)
Hur är då dessa talen i allmänheten i stort, där var och varannan jagar billiga biljetter på momondo / Ryanair.com etc?

Enig, men svårt det där. Hur många här inne på bc.se är ok med höjda biljettpriser om kundtjänst blir bättre?

Ganska många skulle jag tro. Det är ett helvete att tvingas ha att göra med folk på kundtjänst som knappt kan läsa innantill.

@Emanuel - hela det här är ju en fars utan dess like! När man läser hela korrespondensen så begriper jag inte hur de hela tiden kan få det att bli så fel!

SAS är ju fortfarande i många aspekter ett statligt bolag som påminner mycket om Televerket, Vattenfall, etc. Många gör ett fint jobb men det finns en obehagligt hög procent anställda som jobbat där alldeles för länge, gör alldeles för lite, inte har något intresse av att bli bättre men samtidigt inte går att sparka.

Facket/anställda inom SAS är lite som Grekland och tycker man är världsklass inom allt och att lägre löner, sämre förmåner etc inte är att tänka på. Oavsett om förmånerna är alldeles för bra jämfört med andra bolag. Och oavsett hur många miljarder man går back på ett år. Det är helt enkelt för många trötta anställda som inte bryr sig.

Självklart är detta ett stort problem inom SAS men även svårt att ta tag i. Även för en duktig VD. Man får helt enkelt inte sparka de 20% som inte ska vara kvar, ger dålig kundservice, jobbar extremt ineffektivt och lider av Greklandssyndromet.

Toppen