Senaste nytt

SAS nekar Eurobonus-poäng för flygning utförd av Blue1

Jag menar att det skiljer mindre än 10 kronor mellan en mycket missnöjd kund och en nöjd kund. Om bolaget då väljer att göra kunden missnöjd är det något som är fel, i synnerhet som de facto har rätt i detta fallet. Och jag som kund tycker inte om att bli lurad, gör du?

Det er forskjell på å bli lurt med ondsinnet vilje, og å bli utsatt for dårlig service av en enkelt ansatt. Hvis jeg får dårlig service av personalet på en restaurant, f.eks ved at jeg ikke får brød og smør som er "inkludert i prisen", så går jeg ikke umiddelbart ut i fra at restauranten forsøker å lure meg fordi restauranten vil spare penger. Kan være at servitøren er en elendig servitør som har glemt av sine kunder, eller at vedkommende har en sykt dårlig dag og hodet er et annet sted. Tolker det som en uheldig hendelse med en ansatt, går til noen andre og spør om jeg kan få det jeg vet jeg skal ha, sender en klage om den dårlige ansatte til restauranten og lar livet gå videre. Jeg trenger ikke tro det verste.

Jeg blir alltid litt overrasket når jeg leser slike innlegg som dette. Leser det som at du i all alvorlighet tolker denne hendelsen som at SAS går inn for det med vilje for å spare penger? Når man kjenner til luftfartsverdenen, så vet man at det verden rundt blir flere og flere "underleverandører". Fra British Airways CityFlyer, til United Express og Germanwings/Eurowings. Noen selger egne billetter - andre flyr på vegne av selskapet de hører til under samme billettregler. Dette gjelder også Blue1. Du skal dypt inn i konspirasjonsteoretikerenes høyborg for å seriøst, i all alvorlighet, tro at denne tilbakemeldingen er fordi noe som helst flyselskap forsøker å spare penger på noen skarve eurobonuspoeng. Blue 1 opererer ingen flyvninger selv, de selger ikke billetter og har ikke eget callsign. De flyr på vegne av SAS og Star Alliance, og du skal selvsagt ha poeng deretter.
Dette er helt klart og tydelig en ansatt som tar feil. En ansatt som ikke har fått med seg en eneste ting av det de lærte på innføringskurset. Virkelig, fullstendig, blåst bort. Derfor er det ønskelig å få vedkommende vekk eller sendt på nytt kurs.
De som har svarat detta representerar SAS. Det är dessa människor som bolaget valt att sitta i front end. Så sluta skylla på enskilda individer. Det finns såpass många incidenter som visar att customer service är under all kritik. Då är det inte den enskildes fel utan ett systemfel. Eller kanske också något som SAS medvetet gör för att spara pengar. Man får helt enkelt det man betalar för.

Jag bävar nu för min retro claim. Om man bråkar om några hundra poäng är det löjligt. Dessutom måste väl CC vara så pass förståndig att de ser bokningen både internt och på det underlag som mailats. Att inte inse att det är en SAS flight är ju nästan komiskt.

Hjulet snurrar men hamstern är död.......

De som har svarat detta representerar SAS. Det är dessa människor som bolaget valt att sitta i front end. Så sluta skylla på enskilda individer. Det finns såpass många incidenter som visar att customer service är under all kritik. Då är det inte den enskildes fel utan ett systemfel. Eller kanske också något som SAS medvetet gör för att spara pengar. Man får helt enkelt det man betalar för.

Selvsagt får man "den kundeservice man har betalt for", men da kan man jo si det i stedet for å få det til å høres ut som at SAS sitter og sier "vi lar være å gi bonuspoeng på Blue1 flyvninger fordi vi skal spare penger".
Det er så konspirasjonsteoretisk og på trynet at jeg ikke har hørt maken. Ta oksen med hornene, sitt ikke og lag absurde historier om det.

Selvsagt får man "den kundeservice man har betalt for", men da kan man jo si det i stedet for å få det til å høres ut som at SAS sitter og sier "vi lar være å gi bonuspoeng på Blue1 flyvninger fordi vi skal spare penger".
Det er så konspirasjonsteoretisk og på trynet at jeg ikke har hørt maken. Ta oksen med hornene, sitt ikke og lag absurde historier om det.
Vad SAS säger är "du får inte EB-poäng för en Blue1-flygning". Anledningen till att de säger så vet vi inte, bara att de får missnöjda kunder.

Låt os nu vara sansade, det här är inget som SAS gör medvetet, jag gissar att folk på SAS redan "gått i taket" över detta.

Det här är en enskild medarbetare som gjort fel, sen om systemfelet är att medarbetarna inte får utbildning det kan jag inte svara på.......

Det er forskjell på å bli lurt med ondsinnet vilje, og å bli utsatt for dårlig service av en enkelt ansatt. Hvis jeg får dårlig service av personalet på en restaurant, f.eks ved at jeg ikke får brød og smør som er "inkludert i prisen", så går jeg ikke umiddelbart ut i fra at restauranten forsøker å lure meg fordi restauranten vil spare penger. Kan være at servitøren er en elendig servitør som har glemt av sine kunder, eller at vedkommende har en sykt dårlig dag og hodet er et annet sted. Tolker det som en uheldig hendelse med en ansatt, går til noen andre og spør om jeg kan få det jeg vet jeg skal ha, sender en klage om den dårlige ansatte til restauranten og lar livet gå videre. Jeg trenger ikke tro det verste.
Er det ikke irrelevant om man bliver "luret" med overlæg eller uagtsomt? Det væsentlige må være at man bliver luret.

Er det ikke irrelevant om man bliver "luret" med overlæg eller uagtsomt? Det væsentlige må være at man bliver luret.

Det vesentlige her er at man ikke har blitt "luret" alls - men har blitt utsatt for en dust på kundeservice som virkelig ikke forstår hvordan ting fungerer.

När jag felsöker ett "problem" i en organisation, delar jag upp detta i 3 troliga orsaker innan jag går vidare
People
Processes
Technology

Utmaningen med SAS är att det är svårt att veta vilket som gäller då det haltar lite här och vart ;) Men det känns som den mänskliga faktorn i detta fallet.. Vi vet alla att svaret är fel, så återkoppla till SAS att du har fått fel svar. Då behöver vi kanske inte en till "storm in a tea cup" gällande SAS här?

Toppen