Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

mha321

Medlem
Gjordes köpet i lördags eller söndags genom Klarna är risken ganska stor att du blir utan trippelpoängen. Men jag håller tummarna för dig!
Gäller inte bara klarna, risken finns för många online köp. Själv fick jag ett köp från cdon gjort i fredags som dök upp, försvann, och idag dök upp igen och nu daterat på tisdagen.

Risker man tar med online i dessa kampanjer. Man fick iallafall höjt antal poäng på cdon via shopping portalen...
 

folo

Medlem
Gjordes köpet i lördags eller söndags genom Klarna är risken ganska stor att du blir utan trippelpoängen. Men jag håller tummarna för dig!

Gäller inte bara klarna, risken finns för många online köp. Själv fick jag ett köp från cdon gjort i fredags som dök upp, försvann, och idag dök upp igen och nu daterat på tisdagen.

Risker man tar med online i dessa kampanjer. Man fick iallafall höjt antal poäng på cdon via shopping portalen...

Det går jättebra att skriva till SEB via appen/webbsidan i inloggat läge och klaga. CDON är notoriska för att lägga köpet på måndagen när man handlar på helgen. Jag har fått en points correction båda de gånger jag klagat vid CDON-helgköp under poänghelger. SEB ser ju ändå datumet dragningen gjordes så det blir ingen lång diskussion.
 

Syversen

Medlem
Gäller inte bara klarna, risken finns för många online köp. Själv fick jag ett köp från cdon gjort i fredags som dök upp, försvann, och idag dök upp igen och nu daterat på tisdagen.

Ett av helgens inköp har fått nytt datum även i SAS Onlineshopping för mig, det har jag aldrig sett innan. Har dock fått extra poäng enligt en pågående kampanj som tog slut i söndags. Köpet gjordes i lördags men i shoppingportalen står det nu registrerat som att det gjordes i tisdags.
 

donski

Medlem
Det går jättebra att skriva till SEB via appen/webbsidan i inloggat läge och klaga. CDON är notoriska för att lägga köpet på måndagen när man handlar på helgen. Jag har fått en points correction båda de gånger jag klagat vid CDON-helgköp under poänghelger. SEB ser ju ändå datumet dragningen gjordes så det blir ingen lång diskussion.

Jag handlade från flera online-butiker tidigt fredag förmiddag (Stadium, Tretti). Alla transactioner dök upp direkt som reserverade belopp men du har de flesta ändrats och visar datum från 24e maj och efter. Vissa har försvunnit och inte kommit tillbaka än. Det blir antagligen inga extrapoäng på de flesta köpen jag gjorde. Så besviken!

Går det att göra som folo säger och klaga till SEB eller är det ingen mening?

Jag förstår inte hur man kan marknadsföra en sådan kampanj och sedan vips, sorry det gäller inte online-köp då man tydligen regelbundet trixar med bokföringsdatum...
 

andersson.j

Medlem
Det är inte SEB Kort bank AB som ”trixar” med datumen. Det är handlaren som du köper av och deras betalväxel som har bestämt hur ofta transaktioner ska ske/göras upp.
Visst, men SEB är högst medvetna om att transaktioner kan ta tid, särskilt på helger, och väljer ändå att köra med dessa korta kampanjer.
 

palmen

Moderator
Visst, men SEB är högst medvetna om att transaktioner kan ta tid, särskilt på helger, och väljer ändå att köra med dessa korta kampanjer.
Det är frivilligt att ta del av kampanjen. Passar inte upplägget kan man avstå. Har aldrig hört om någon som haft problem med köp gjorda en fredag så det är bara planera bättre så man slipper handla på helgen.
 
Det är frivilligt att ta del av kampanjen. Passar inte upplägget kan man avstå. Har aldrig hört om någon som haft problem med köp gjorda en fredag så det är bara planera bättre så man slipper handla på helgen.
Plus att allt poängjagande har ett visst inslag av gungor och karuseller samt "shit happens". Det är ju bara en hobby liksom, inte så seriöst
 

Maja

Medlem
Det är frivilligt att ta del av kampanjen. Passar inte upplägget kan man avstå. Har aldrig hört om någon som haft problem med köp gjorda en fredag så det är bara planera bättre så man slipper handla på helgen.
Gjorde dock ett köp på fredagen hos Kjell.com som blivit flyttat till den 24/5... :eek:
 
Toppen