Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

Fredrik

Medlem
Inte för mig däremot.

Ta tex ett mindre köp på ICA på 35,80. Det gav 5 normala poäng och 7 kampanjpoäng. Uppenbarligen 20/100 trots att texten säger 30 poängen.

EDIT: På websidan är det väldigt rörigt. Jag ser nu att det är korrigerat men inte i kronologisk ordning.
 

ekf

Medlem
För mig såg det bra ut igår morse, men nu har det dykt upp en massa dublett-transaktioner samt korringering av dessa i poänghistoriken... tur man inte jobbar på SEB nu :D
 
Ja det var ju inte helenkelt att dubbelkolla allt med alla nya poängavdrag o tillägg med mer poäng etc. men det verkar ju stämma vid snabb uppskattning på sina spenderade pengar så positivt att de var snabba med att lösa problemet. O tack till de som jagade dem för själv lutade man sig tillbaka o inväntade lösningen denna gång
Riktigt bra poängskörd med 3x i kombination med Curve så hoppas vi kan se en sådan kampanj igen
 

TP12

Medlem
Verkar ha fått för alla inköp under helgen förutom det största på drygt 20k (Nordiska galleriet, Klarna som stått för betalningslösningen), där har inte ens de "vanliga" poängen registrerats :(
 
Se upp om ni har transaktioner via PayPal i utländsk valuta som ska ge extra poäng. Just dessa har strulat för mig sedan begynnelsen av Premium-kortet genom att de bara ger poäng som transaktioner i SEK. Löser sig alltid med ett (eller flera) meddelanden till kundtjänst, men tröttsamt att de inte fixar detta efter så lång tid…
Upplever ni samma problem med PayPal-betalningar?
 

MrRob

Medlem
Verkar ha fått för alla inköp under helgen förutom det största på drygt 20k (Nordiska galleriet, Klarna som stått för betalningslösningen), där har inte ens de "vanliga" poängen registrerats :(

Gjordes köpet i lördags eller söndags genom Klarna är risken ganska stor att du blir utan trippelpoängen. Men jag håller tummarna för dig!
 

Tamas

Medlem
Bortsett från att det grovt olagligt att bara fixa i en db på bank...
Såklart, men här fixar de inte själva pengtransaktioner, vet inte hur strikta är reglar för poäng. Det har SAS själva svårt med :)

Och antar att minus transaktioner är där för spårbarhetsskull. Ändå bra hanterat tycker jag.
 
Toppen