Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Maja

Medlem
Fick 10K utan större besvär genom att bara fråga ”hur tänker ni kring Flypremium nu i Covidtider, den går ju inte att utnyttja”, är EBG...
Spännande, jag som EBD fick svaret att de förstod att det var frustrerande att inte kunna utnyttja poängen, men de ville påminna mig att jag kan spara dem om det passar mig bättre och utnyttja för en reda inom en snar framtid.

Skickade tillbaka att mina frågor kvar står hur de tänker kring höjningen av avgiften nu i Covidtider och om de tänker förlänga FlyPremium då det är starkt begränsat att flyga in poäng etc. Nästa svar blev att det är en villkorsändring som jag borde fått brev om.

Inget erbjudande om ersättning, eller något alls.

Bryant

Medlem
Är EBG och fick detta...

Hej!

Vi kan inte göra något åt årsavgiften som är kopplat till ert SAS Eurobonus World Mastercard Premium.

Återkom och meddela oss om du vill avsluta ditt kort.

Med vänlig hälsning,

RickardG

Medlem
EBD, spend på ca 250k per år. Klagade på höjd avgift i kombination med svårigheten att utnyttja fly premium. Skickade in den 11/8, fick svar 13/8 och erbjudande om 10.000 poäng. Accepterade den 14/8 och fick poängen på kontoutdrag 18/8.
En struntsumma i sammanhanget, men ändå en fin gest och snabbt hanterat.

Syversen

Medlem
Fick som jag tidigare postade ett svar om att de inte kunde motivera att ge
Spännande, jag som EBD fick svaret att de förstod att det var frustrerande att inte kunna utnyttja poängen, men de ville påminna mig att jag kan spara dem om det passar mig bättre och utnyttja för en reda inom en snar framtid.

Skickade tillbaka att mina frågor kvar står hur de tänker kring höjningen av avgiften nu i Covidtider och om de tänker förlänga FlyPremium då det är starkt begränsat att flyga in poäng etc. Nästa svar blev att det är en villkorsändring som jag borde fått brev om.

Inget erbjudande om ersättning, eller något alls.

Då fick du iallafall svar. Jag hade flera frågor kring om FlyPremium-status skulle frysas, villkor kring FlyPremium vid avslut av kort mm och fick endast svaret att jag inte skulle få några poäng. Jag svarade att jag saknade svar på mina övriga frågor men det har varit tyst sedan dess.

palmen

Moderator
EBD, spend på ca 250k per år. Klagade på höjd avgift i kombination med svårigheten att utnyttja fly premium. Skickade in den 11/8, fick svar 13/8 och erbjudande om 10.000 poäng. Accepterade den 14/8 och fick poängen på kontoutdrag 18/8.
I stort sätt identiskt som med mig då, förutom att jag fick 5k. Gissar på att de har en tombola de drar en boll ifrån med en siffra så får man se vad det blir. Någon annan typ av algoritm är svår att hitta.

Doctor-X

Medlem
Jag har en teori att det möjligtvis kan vara så att de första som kontaktade kundtjänst fick 10k. När nu fler skrivit in har de fått strängare restriktioner och således att vissa inte alls tilL delas någon kompensation. Annars verkar det vara en tombola.

Berglund

Medlem
Lek Kundtjänst hemma hos dig själv!

Detta behöver du:

1. En telefon. Har du ingen går ett headset eller ett par öronsnäckor också bra! Öva framför spegeln tills att du utantill kan säga: ”Det är tyvärr inte min avdelning men vänta ett ögonblick så kan jag koppla dig”.

2. En skön kontorstol. Har du ingen går en oskön köksstol utan dyna också bra! Köksstolen kommer även ge dig den nyanserade träsmaken i rumpan vilket närmast per automatik kommer att försätta dig på det där charmiga Kundtjänsthumöret!

3. Kaffe. Alla som jobbar på Kundtjänst behöver en rejäl balja kaffe, direkt på skrivbordet. Här kan tyvärr inga substitut accepteras! Har du inget kaffe, får du köpa ute på stan.

4. En tombola med bollar numrerade 1-99. Har du ingen tombola går det också bra med en hatt eller en skål.

5. En lista som anger ett svar för varje nummer. Om du inte kommer på 99 olika svar, går det bra att bara fylla i svaret ”Nej” på valfritt antal nummer (dock minst hälften!) och lämna ett antal nummer helt blanka - det blir de ärendena som ”glöms bort”, ”hamnar mellan stolarna” eller ”mailet kanske aldrig kom fram till oss”. Dessa ärenden är extra sköna, för dem slipper du hantera. Du kan omöjligt hantera ett ärende som inte kommit fram eller registrerats på rätt sätt!

6. Fackmöte. Glöm inte att man aldrig kan leka Kundtjänst utan ett ordentligt fackligt möte! Har du inget fackmöte att gå till kan möjligen en direktsänd riksdagsdebatt dagtid på SVT ge intrycket av att det pratas men inget händer. Spela in en, så har du alltid en på lager!

bachelor

Medlem
I stort sätt identiskt som med mig då, förutom att jag fick 5k. Gissar på att de har en tombola de drar en boll ifrån med en siffra så får man se vad det blir. Någon annan typ av algoritm är svår att hitta.
Enda jag kan tänka mig att de på riktigt går på är spend, möjligen skulle tiden man haft kortet också kunna påverka men är ju inget som säger att en ny kund är flyktigare än en gammal. Och kanske kanske spelar brytpunkten en roll.

Jag var förhållandevis sen med att skriva och skrev typ bara en mening o fick 10k

Nahoj

Medlem

Skickade du e-post till dem?

Vore tacksam för e-postadressen om du mejlade dem. Tack på förhand!

Toppen