Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Ledly

Medlem
Jag skrev 31 januari och fick svar igår, dock ett väldigt dåligt svar... Så det är nog bäst ni ringer in, jag ringde både SEB och SAS och den sistnämnda fixade manuell registrering.

Jag skrev också in den 31 januari, fick svar 20 minuter innan dig, dock ett helt annat svar.

"Vi lägger till dig på listan"

Verkar som att det beror lite på vem som handlägger ärendet hos kundtjänsten.
 
Det är säkert bara en "förenklad skrivning". De försökte leverera mail till dig, och fick någon form av permanent fel från mottagaren. Sas kundtjänst kan säkert inte se vad det är, och "full inkorg" är en variant som de kan förklara, alltså säger man det.

Och comhem är ju ganska kända för att inte vara de mest tillförlitliga. Och för att vara en av de relativt få leverantörer som fortfarande har en ganska låg storleksbegrönsning, så helt omöjligt att de har rätt är det inte...
Men det hade ju trillat in mail titt som tätt från alla möjliga avsändare så det är ju konstigt att det bara var SAS som skulle haft problem med att skicka mail. Hur som helst så är ärendet löst nu efter att IB på EB-kundservice lagt in mig manuellt på listan efter påstötning via MC-appen. Cirkus deluxe är vad det är.
 

Fintus

Medlem
Jag har alltid fått mail tidigare inför dessa kampanjer, dock inte denna gång. Efter att ha läst denna tråd så testade jag att först ringa till Mastercards kundtjänst. De sa att dem inte har något med kampanjen att göra och hänvisade till Sas Eurobonus. De sa även att det inte är alla som ska få dessa kampanjer utan endast vissa utvalda?!? Jag ställer mig mycket frågande till det påståendet.

Efter ett samtal med kundtjänst för Sas Eurobonus så kunde dem se att jag inte fått något mail men att de skulle skicka ut ett manuellt under dagen så att jag ska kunna anmäla mig. Återstår att se om det utlovade mailet kommer. Förövrigt så öppnar jag alltid mail från SAS och har klickat i alla rutor om att ta emot erbjudanden i min profil.


Uppdatering

Jag har som väntat inte fått något mail som utlovat och således inte kunnat anmäla mig. Ringde till Sas idag igen och stötte på, handläggaren skulle lägga ärendet vidare intern men kunde inte lova något eftersom det är Mastercard som står för den kampanjen. Helt otroligt att Sas och MC sitter och hänvisar till varandra. Lös problemet!

Jag har även mailat via appen men inte fått något svar.
 

Tamas

Medlem
Jag har nu fått svar från SEB, självklart pekar mot SAS. SAS sa att de skickar ärendet vidare internt och återkommer i mejl, som kommer säkert aldrig ske.

Riktigt stökigt...
 
Även jag skickat mail via appen för att försöka anmäla mig. Fick precis kortet så jag fick inget mail angående denna kampanj.

Kom som perfekt precis när man skaffat kortet, men vore tråkigt om man inte kunde vara med :(
 

Emil123

Medlem
Hej! Lite sent ute, fick precis hem mitt Curve och Revolut sent förra veckan. Har ännu en fråga om upplägget, har läst igenom de tidigare kampanj-trådarna.

Har tänkt testa GBIT denna gång. Om jag förstått det rätt kan jag lägga in ett vanligt debit-kort, ex SEB Mastercard (eller vill man helst ha ett annat kreditkort?) och sedan handla på det för att sedan flytta över till SAS-MC på fredag.
Eller är det bättre att fylla på Revolut via debit-kort och sedan handla på det via Curve för att sedan byta till SAS-MC?

Funderar på om det blir konstigt då jag just har SEB som bank då de även har hand om SAS-MC. Och att det i så fall skulle vara bättre att handla via Curve-Revolut.
 

CMH

Medlem
Hej! Lite sent ute, fick precis hem mitt Curve och Revolut sent förra veckan. Har ännu en fråga om upplägget, har läst igenom de tidigare kampanj-trådarna.

Har tänkt testa GBIT denna gång. Om jag förstått det rätt kan jag lägga in ett vanligt debit-kort, ex SEB Mastercard (eller vill man helst ha ett annat kreditkort?) och sedan handla på det för att sedan flytta över till SAS-MC på fredag.
Eller är det bättre att fylla på Revolut via debit-kort och sedan handla på det via Curve för att sedan byta till SAS-MC?

Funderar på om det blir konstigt då jag just har SEB som bank då de även har hand om SAS-MC. Och att det i så fall skulle vara bättre att handla via Curve-Revolut.

Räcker med ett vanligt Debit kort. Eller rättare sagt, det spelar ingen roll vilket kort du använder fram till och med 13/2 eftersom du ändå inte får några poäng då transaktionerna kommer flyttas med GBIT till ditt SAS MC där du får poäng.

Gällande Revolut gissar jag på att du skulle kunna fylla på detta med vanligt Debit-kort genom curve, och sedan flytta transaktionen under kampanjen till ditt SAS MC. Man har tidigare fått poäng för överföring från SAS MC till Revolut, men finns givetvis inga garantier för detta i kommande kampanj.

Gällande att ha SEB debit kort och göra GBIT till SAS MC bör detta inte vara några konstigheter.
 

Emil123

Medlem
Tack för svar! Jag fick 15p när jag förde över de start-100kr till revolut från sas-mc såg jag nu. Får se om jag vågar mig på att göra så mc-revolut eller kör på debit-kortet direkt.
 
  • Gilla
Reactions: CMH

Flizzy

Medlem
En liten fundering. Hur skall jag göra för att betala med mitt SAS EuroBonus Mastercard via Billhop den 14-16 feb? Skall jag sätta Betaldatum till den 14:e februari och hoppas det blir rätt datum? Brukar Billhop hålla den dagen man väljer? Och blir det då den dagen det dras från mitt Mastercard?
(Har inte Curve och det är lite sent att ansöka om det inför denna kampanjen)
 
Toppen