Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Och vad innebär "lite maklig takt"? :) Kan man inte göra flera "Go Back in Time" under en och samma dag utan man behöver fördela det på flera dagar?
Jag har haft problem med för många Gbit under korta perioder, 20-30 minuter. Det är MC som spärrat temporärt. Så nästa gång sprider jag ut under dagen.
 
Och vad innebär "lite maklig takt"?

Det kanske skiljer från person till person, men jag har kunnat göra tre flyttar åt gången, sedan måste jag vänta ett tag (jag brukar vänta 1h, det kanske skulle gå att köra snabbare också men varför chansa?). Då funkar kortet även för vanliga fysiska betalningar hela tiden. Om jag däremot gör fyra flyttar på rad utan lite tid däremellan så har kontot låsts, och då kan jag inte använda kortet alls i några timmar. Därefter har det dock öppnats igen automatiskt, utan att jag har behövt kontakta kundtjänst.

Som sagt, det kan vara individuellt. Men någonstans däromkring ligger ”maklig takt” ;-)
 
Och vad innebär "lite maklig takt"? :) Kan man inte göra flera "Go Back in Time" under en och samma dag utan man behöver fördela det på flera dagar?
Verkar som sagt vara olika. På förra kampanjen flyttade jag över 20 köp direkt efter varandra utan problem. Kanske olika beroende på vilket kort/plan man har? Jag har Black Legacy.
 
Konstigt svar. Kan man ens få en till inkorg idag?!
I alla fall, tips där kan vara att bocka ur, spara, och bocka i att man vill ha kampanjutskick. Värt ett försök!
Det var lite goddag yxskaft svar.. Ska pröva ringa senare idag och se om det går att få prata med någon som bryr sig lite om sina kunder. Har uppdaterat inställningarna som du och andra tidigare tipsat om. Jag har min inbox hos Comhem och så vitt jag vet kan man bara ha en inbox kopplad till den specifika e-postadressen.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2020-02-05 kl. 01.39.14.png
    Skärmavbild 2020-02-05 kl. 01.39.14.png
    224,2 KB · Visningar: 384
Och efter hur långtid fick du svar? Jag har i skrivande stund fortfarande inte erhållit något svar på någon av mina två meddelanden jag skickat till dem.

Jag skrev 31 januari och fick svar igår, dock ett väldigt dåligt svar... Så det är nog bäst ni ringer in, jag ringde både SEB och SAS och den sistnämnda fixade manuell registrering.

BB108601-EE74-46A3-832F-BE3A37DB8DF6.jpeg
 
Det var lite goddag yxskaft svar.. Ska pröva ringa senare idag och se om det går att få prata med någon som bryr sig lite om sina kunder. Har uppdaterat inställningarna som du och andra tidigare tipsat om. Jag har min inbox hos Comhem och så vitt jag vet kan man bara ha en inbox kopplad till den specifika e-postadressen.
Verkligen...
Jag ser att jag skrev lite tokigt. "Kan man ens få en full inkorg idag?!" Skulle det stå.
Det ser ju onekligen ut som att du har rätt inställningar på din profil i alla fall.
Hoppas du får tag i någon på SAS som kan hjälpa till bättre!
 
Det var lite goddag yxskaft svar.. Ska pröva ringa senare idag och se om det går att få prata med någon som bryr sig lite om sina kunder. Har uppdaterat inställningarna som du och andra tidigare tipsat om. Jag har min inbox hos Comhem och så vitt jag vet kan man bara ha en inbox kopplad till den specifika e-postadressen.

Det är säkert bara en "förenklad skrivning". De försökte leverera mail till dig, och fick någon form av permanent fel från mottagaren. Sas kundtjänst kan säkert inte se vad det är, och "full inkorg" är en variant som de kan förklara, alltså säger man det.

Och comhem är ju ganska kända för att inte vara de mest tillförlitliga. Och för att vara en av de relativt få leverantörer som fortfarande har en ganska låg storleksbegrönsning, så helt omöjligt att de har rätt är det inte...
 
De har inte riktig koll själva på vem som gör vad. Pratade med SAS igår som hänvisade till MC och idag när jag pratade med MC så bad de mig ringa SAS.
Tack vare detta forum stod jag på mig och blev manuellt tillagd av deras ’specialister’.
Vi får väl se efter kampanjen :rolleyes:

En liten uppdatering i ärendet :D
Igår fick jag ett mail med bekräftelse från "Gold.se@sas.se" av en Traveler Consultant på SAS Customer Service att jag är tillagd i kampanjen "dubbla poäng 14-16 februari" när jag handlar med mitt SAS EuroBonus Mastercard.
Återstår dock att se om det fungerar :rolleyes:.

Struligt att få till det var bara förnamnet, men i och med detta så ser det ut som det är SAS som kirrar biffen. ;)
 
Toppen